Ik heb een swf file gedownload, en in een decompiler bekeken (zie je van die leuke scripts enzo)..
Nu heb ik het bestand omgezet naar .fla, en geopend in Macromedia Flash MX 2004. Daarin wil ik de scripts gaan aanpassen, maar op de een of andere manier krijg ik niet alle scripts te voorschijn (maar 4 van de 100 ofzo).
Weet iemand een manier waarop je in flash in 1 keer alle scripts kan laten weergeven? (of iig alles kan benaderen?)
Maar ik vroeg dus:
"Maar, waarom is het zo belangrijk dat 'de reden achter mijn vraag' bekend moet zijn om een normaal antwoord te geven?"
Het is me al lang duidelijk dat het hier om een lichte vorm van "warez" gaat, je blijft verdacht doen, alsof je doel een über secret spul is, nog zwaarder geheim dan spullen van de overheid.
Voor de rest, lees het bericht van Legolas hierboven.
Hopelijk sluit/verwijdert of whatever een mod/admin dit topic maar snel, want het niveau daalt hier aanzienlijk.
Het decompilen van swf bestand kan volgens mij om educatieve redenen best insteressant zijn. ActionScript zit vaak aan objecten en frames vastgekoppeld. Kan het zijn dat je niet goed genoeg met flash kunt omgaan om deze te vinden?
Of de .fla compleet is kun je checken door het wederom naar .swf te compilen en te draaien. Werkt het zonder problemen zal het .fla bestand wel compleet zijn.
@Arend: Om codes te leren, eventueel, toch blijft het -vind ik- niet fair...
Nu heb ik het bestand omgezet naar .fla, en geopend in Macromedia Flash MX 2004. Daarin wil ik de scripts gaan aanpassen, maar op de een of andere manier krijg ik niet alle scripts te voorschijn (maar 4 van de 100 ofzo).
Hij wil trouwens de scripts aanpassen, dus het is niet enkel om te "leren" ...
En als je flash wil leren, FlashKit.com staat boordevol...
@Rafael
Is het kijken wat er gebeurt na het aanpassen van een script niet educatief?
Heb jij nooit een bestaande code (van weet ik veel wat, HTML ofzo) aangepast om zelf een beter script te maken? of om te kijken hoe het een en het ander in elkaar steekt??
* Dit is btw niet van toepassing is op waar ik nu mee bezig ben, niets educatiefs...
Maar er zijn naast de 'educatieve reden' wel meer dingen te bedenken waarom je niet illegaal bezig bent (beroepsmatige redenen misschien?)
Legolas schreef op 01.09.2005 17:00
Omdat sommige mensen het niet fijn vinden om mensen te helpen bij jatwerk, en aangezien het decompilen van een swf nogal erg verdacht is zul je snel krijgen dat mensen een verklaring willen.
Sjonge jonge... het gaat niet om jatwerk!!!! Maar voor degene die dat wel zo denken/voelen, help dan maar lekker niet, maar ga ook niet de boel vol zitten te spammen met onzin!
Heb jij nooit een bestaande code (van weet ik veel wat, HTML ofzo) aangepast om zelf een beter script te maken? of om te kijken hoe het een en het ander in elkaar steekt??
Jawel, een PHP gastenboek, maar dan vermelde ik ook waar het om ging.. Jij blijft het geheim houden wat verdachtheid uitlokt. Maar goed, zoals ik een paar posts geleden al zei, succes ermee.
is swf niet net zo als een applet of als een exe (binary)?
Uit een exe kan je ook bepaalde onderdelen halen, zoals de menu's, en het icoontje, maar niet de broncode.
(ik ben nog steeds nieuwschierig, maar heb er wel een negatievere verwachting van)