wat kan je doen tegen uitbuiters ik heb een site gemaakt er 5 dagen aan besteed en 100 euro gevraagd,
hij heeft 50 euro gegeven vooraf uploaden en daarna niks meer ftp is veranderd wat moet ik doen en hoe?
Contract maken is niet bepaald lastig, kan ook per email.
Je moet voorwaarden stellen in het contract. Als de ander zegt: Ik ga akkoord, dan staat het schriftelijk vastgelegd, mits je het emailadres (!) kan koppelen aan een persoon (!)
Let daar goed op, anders kan je het beter per post doen.
Maar ik ben geen Jurist, ik heb er enkel zelf mee te maken gehad (Niet dat ik ben uitgebuit, maar wel dat ik per email iets moest vastleggen)
Voortaan eerst laten betalen voordat je het upload. Harde les voor nu, anders kun je altijd aangifte doen van oplichting als je je voelt opgelicht / bestolen.
Als aanvulling wil ik wel zeggen: Laat alles vooraf betalen, dan ben jij zeker van je zaak.
Als je naar de Supermarkt gaat, koop je toch ook niet een blok kaas en betaald nadat je die op hebt gegeten?
Ik neem aan dat je de persoon hebt proberen te bereiken? Heb je netjes gevraagd waar de overige 50,- blijft (en een mailbevestiging op je mailtje ingesteld)?
De waarde van de site is vooraf bepaald op 100 euro er is 1 dag extra aan de pas gekomen,
je heb betaald voor de arbeidskosten maar niet alles en dat was de afgesproken 100 euro.
U heeft geweigerd u betaald nog steeds arbeidskosten van 50 euro maar als de site langer dan 7 dagen vanaf heden nog erop staat, betekend dat voor u een rectszaak er aan komt van mij verzekering vooralseerst aangifte bij de politie. Graag kenbaar maken of u dit begrijpt.
De rechtszaak valt onder, uitbuiters.
Want ik zet door, een slecht naam op uw bedrijf is niet wat u wilt.
Met vriendelijk groet,
Wij zijn verrekend, ik heb jou € 50,- voor het geleverde werk betaald (vergeet niet om hierover belastingaangifte te doen ;)).
Als jij denkt dat je recht hebt op meer geld, dan wens ik jou veel succes.
Je bent trouwens toch van Nederlandse afkomst? Doe dan wat aan je spelling (en logica; los van afkomst), want dit is onbegrijpelijk.
Ajuus
Op 13 oktober 2014 14:58 schreef ik
Ik heb dinsdag 7 oktober gewerkt t/m 11 obktober
9x5 uur gemiddeld: 45 uur min 5 uur die van jou is
maakt 40 uur je rekent 20 euro per uur dat 160 euro,
mij prijs 75 euro (wegens "samenwerking was niet goed, en de site was na goed woordje achteraf toch niet wat het was", je heb betaald al 50 euro.
mocht over 7 werkdagen de site hetzelfde zijn en niet 25 euro betaald zijn dan span ik een juridisch rechtszaak aan,
wegens achterblijven van betaling. En dan word het 160 euro natuurlijk.
Met vriendelijke groet,
[size=xsmall]Toevoeging op 13/10/2014 15:32:27:[/size]
Ik had het zelf wat anders aangepakt. De manier waarop je schrijft komt (met alle respect) niet zo heel erg professioneel over. Mag ik vragen hoe oud je bent? Als je moeite hebt met taal, wil ik je adviseren om iemand anders het eerst te laten lezen, alvorens je iets wegstuurt.