wat kan je doen tegen uitbuiters ik heb een site gemaakt er 5 dagen aan besteed en 100 euro gevraagd,
hij heeft 50 euro gegeven vooraf uploaden en daarna niks meer ftp is veranderd wat moet ik doen en hoe?
of gewoon gaan werken met een Licentie..
Indien niet aanwezig of niet meer geldig op jou server/database dan website eruit...
Dan moet je dat ook contractueel vastleggen tussen beide partijen. Een website eruit is wel erg rigoreus. Beperk dan toegang tot het beheer of iets dergelijks.
Hoe kan je dat garanderen? Een beetje php code hacken en de licentie is verwijderd of zie ik dat te simpel? Overigens doe je dat voor een complete applicatie en toch niet voor uurtje/factuurtje werk zoals TS deed?
te gek licentie waar kan ik die script downloade
neej maar Aad B niet iedereen heeft verstand van een database of er valt wel een optie voor te bedenke
[quote="Marco PHPJunky op 13/10/2014 21:10:42"]
of gewoon gaan werken met een Licentie..
Hoe kan je dat garanderen? Een beetje php code hacken en de licentie is verwijderd of zie ik dat te simpel? Overigens doe je dat voor een complete applicatie en toch niet voor uurtje/factuurtje werk zoals TS deed?
[/quote]
Ikzelf heb in mijn CMS ook een dergelijk systeem gebouwd. Ik heb de licentie-sleutels in een database op mijn server staan (incl. de hostname). De licentie-sleutel staat ook vermeld in een configuratie-file van mijn CMS bij de klant.
Mocht bij het betreden van de admin-backend de licentie niet geldig zijn, dan wordt dat netjes gemeld op die pagina. Zo zou je toegang kunnen blokkeren, extra mededelingen op de website tonen etc....
De controle gebeurt via een eigen geschreven (REST-)API. die via GET/POST-request de geldigheid valideert van de key's en de hostnames.
Een belangrijk detail is dat je de licentie-check wel dient te beveiligen met een encoder. Denk aan Zend Guard of ionCube.
Daarna dien je contractueel vastleggen dat het kopiëren en/of trachten de (werking van) programmacode te achterhalen niet toegestaan is. Mocht je een merken dat dit wel gebeurd is, dan kan je hem via de juridische weg aansprakelijk stellen daarvoor.