Aaahhh... ik word gek!

Wie helpt me even?

Download voor de grap de Adobe flashplayer-installer hier: http://get.adobe.com/flashplayer/

Maak een kopie van het bestand en sla die tijdelijk in een aparte map op (je hebt het bestand later waarschijnlijk weer nodig om te testen).

Voer het originele bestand uit door erop te dubbelklikken. Zodra het beginscherm van de installatie in beeld komt (wat je vervolgens gewoon weer kunt afsluiten zonder dat er iets wordt geinstalleerd) wordt het installer-bestand automatisch verwijderd. Grrr ... irritant!

Ik wil het installer-bestand bewaren. Ik wil niet dat het zomaar wordt verwijderd.

Ik heb al geprobeerd om de properties van het bestand aan te passen, maar het bestand blijft maar verwijderd worden zodra ik de installatie start ... en nu ben ik boos en wordt het een obsessie :-/
Grrrr ... !

Volgens mij is het me eerder wel eens gelukt om de properties van het bestand zo in te stellen, dat het niet meer verwijderd kan worden, maar het lukt me nu dus niet meer :-s

Weet iemand de oplossing?
Ward, ik installeer dit ding eenmalig. De daarop volgende updates gaan automatisch. Ik vind het prettig om in ieder geval 1 installer achter de hand te hebben. That's all.

Maar zoals ik al aangaf gaat het daar niet om. Het gaat mij er nu om waarom ik dat bestand niet kan beveiligen tegen verwijderen. Dat irriteert me :-|

Maar goed, jij weet ook geen oplossing denk ik hoe je kunt voorkomen dat het bestand wordt verwijderd? (en dan bedoel ik niet eerst een kopie maken en die in een andere directory plaatsen)
Ozzie, je kunt als je zo graag wilt dat het bestand blijft via winrar een executabele archief maken,
Met een beetje tweaken kun je de installer van adobe zo aanslingeren als hij het archief opent.
Wouter, dank je voor de tip. Alleen gaat me dat net even te ver. Ik vind het vreemd dat je een bestand blijkbaar niet kunt beveiligen tegen verwijderen. Bij gebrek aan een betere oplossing stop ik het bestand voordat ik het uitvoer maar in een .zip bestand zodat het daar in ieder geval niet verwijderd wordt.
Ward van der Put op 24/11/2014 18:29:03

Wat ik alleen niet snap: waarom wil je zo graag de zoveelste update op het zoveelste beveiligingslek permanent bewaren? Dan installeer je toch liever meteen schoon de laatste versie?!

Zelf ben ik opgegroeid in het tijdperk dat internetverkeer nog NLG 2,50 per megabyte kostte en nog steeds heb ik er een hekel aan om hetzelfde bestand 2x te downloaden.

Als ik iets download, dan is het goed mogelijk dat ik dat op meerdere computers wil installeren. Ik stel het dan ook niet op prijs als het bestand na gebruik automatisch wordt verwijderd.

Bovendien: wie is Adobe (of welke andere softwareprutser dan ook) om te bepalen dat iets van mijn systeem mag worden verwijderd zonder mijn toestemming? Dat gedrag hoort bij een virus en niet bij een fatsoenlijk stuk software.
@Willem:

Helemaal mee eens! Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Ik download een installer. Misschien heb ik die later nog wel een keer nodig. Dan wil ik die niet nog een keer te hoeven downloaden. Het is inderdaad prut dat Adobe zomaar dat bestand weghaalt.
Je moet sowieso geen Mac-software op een pc draaien.
Niets van Adobe en al helemaal niets van Apple.
@ozzie heb je nog wat aan die link gehad?..
>> @ozzie heb je nog wat aan die link gehad?..

Nee, zoals ik al aangaf heb ik het bestand in een zip opgeslagen. Raar dat het zo moet, maar het is niet anders.

>> Je moet sowieso geen Mac-software op een pc draaien.
Niets van Adobe en al helemaal niets van Apple.

Euh... er zijn gewoon Windows versies van hoor. Flash is toch niet onlosmakelijk verbonden met Apple. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt eigenlijk.

Reageren