Aaahhh... ik word gek!

Wie helpt me even?

Download voor de grap de Adobe flashplayer-installer hier: http://get.adobe.com/flashplayer/

Maak een kopie van het bestand en sla die tijdelijk in een aparte map op (je hebt het bestand later waarschijnlijk weer nodig om te testen).

Voer het originele bestand uit door erop te dubbelklikken. Zodra het beginscherm van de installatie in beeld komt (wat je vervolgens gewoon weer kunt afsluiten zonder dat er iets wordt geinstalleerd) wordt het installer-bestand automatisch verwijderd. Grrr ... irritant!

Ik wil het installer-bestand bewaren. Ik wil niet dat het zomaar wordt verwijderd.

Ik heb al geprobeerd om de properties van het bestand aan te passen, maar het bestand blijft maar verwijderd worden zodra ik de installatie start ... en nu ben ik boos en wordt het een obsessie :-/
Grrrr ... !

Volgens mij is het me eerder wel eens gelukt om de properties van het bestand zo in te stellen, dat het niet meer verwijderd kan worden, maar het lukt me nu dus niet meer :-s

Weet iemand de oplossing?
Ik plaatste die opmerking omdat het probleem wordt veroorzaakt door softwarebouwers die zich niet aan de best practices voor Windows Installer houden. Eén daarvan laat hier niets aan duidelijkheid te wensen over:

Keep the original package source files secure and available to users.
Tja, het is maar net hoe je die best practice interpreteert, Adobe zou kunnen stellen dat het doorlopend available to users is via een url. Dat laat dus weldegelijk veel aan duidelijkheid te wensen over. Daarnaast is het zo dat dit best practices handelt over de windows installer waar geen sprake van is in dit Adobe geval.
@John:

>> Op het moment dat je het gaat gebruiken, installeren, ben je akkoord gegaan met de leveringsvoorwaarden (vinkje) en na installatie kom je op phphulp klagen??

Daar gaat en ging de hele discussie niet over. Mijn vraag was hoe ik kan voorkomen dat een bestand zichzelf verwijdert. Dat was alles. De vraag had verder niks met leveranciers van software en/of veiligheid whatsoever te maken. Dus even kort door de bocht: ik geef aan dat ik het irritant vind dat een bestand zichzelf verwijdert en vraag om advies hoe ik dat kan voorkomen. Vervolgens kom jij aan dat ik dan maar beter met een Commodore 64 kan gaan werken. Met dat soort opmerkingen, met alle respect, schiet niemand echt iets op. Het zal wel cynisch of grappig bedoeld zijn, maar ik vond het persoonlijk niet zo'n heel geslaagde opmerking. Maar goed, zelfs een grap van de beste caberetier slaat wel eens niet aan.

Laten we er voor de rest lekker over ophouden en er verder geen woorden meer aan vuil maken ;) Case closed.

Reageren