@Frank: Nogmaals, geen password nodig, geen TLS en gewoon poort 25.
POP is email ophalen. Je geeft een url naar pop configuratie.
Misschien ben je niet helemaal bekend met pop en smtp concept?

[email protected]
mailhub=smtp.ziggo.nl:25
rewriteDomain=ziggo.nl
FromLineOverride=YES
UseTLS=NO
Aad ik ben prima bekend met het instellen van mailservers. Indien je het over mijn laatste snelkoppeling hebt naar versio:

Toevoeging op 27/11/2014 21:12:32:

Die van jou zal ook wel werken hoor Aad maar is dan geen beveiligde verbinding.

@Frank, ik bedoelde je url naar Ziggo pop instellingen, dat gaat over mail ontvangen.

Ik verstuur zelf ook via smtp.ziggo.nl:25 en dat is een 'gewone' smtp mailserver en die is in zoverre beveiligd dat het alleen verzenden vanuit Ziggo connecties accepteert.
@Aad: Daar staan ook SMTP instellingen bij Aad. Mét beveiliging. En nogmaals ik gebruik het zelf ook.
@Frank: Inderdaad ik zie het. Ik werk al heel lang met smtp.ziggo.nl:25 en had deze voor mij nieuwe instellingen nog nooit gezien. Excuus dus.
Excuus is niet nodig hoor Aad. Belangrijker is dat we samen op één lijn zitten en dat we elkaar op onjuistheden wijzen is alleen maar goed.
Laat dan eens de instellingen zien in php.ini? (alleen voor de mail uiteraard).
Heb je wel je webserver opnieuw opgestart?
Frank Nietbelangrijk op 27/11/2014 21:47:28

Ik ben nu bezig met xampp snel opnieuw te installeren ik herinder me dat ik ooit heb gekloot erin, ga even proberen.

Toevoeging op 27/11/2014 22:34:35:

Frank Nietbelangrijk op 27/11/2014 21:47:28

Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet de code:

[mail function]
; XAMPP: Comment out this if you want to work with an SMTP Server like Mercury
 SMTP = localhost
 smtp_port = 25

; For Win32 only.
; http://php.net/sendmail-from
sendmail_from = postmaster@localhost

; XAMPP IMPORTANT NOTE (1): If XAMPP is installed in a base directory with spaces (e.g. c:\program filesD:\xampp) fakemail and mailtodisk do not work correctly.
; XAMPP IMPORTANT NOTE (2): In this case please copy the sendmail or mailtodisk folder in your root folder (e.g. C:\sendmail) and use this for sendmail_path.  
; XAMPP: Comment out this if you want to work with fakemail for forwarding to your mailbox (sendmail.exe in the sendmail folder)
;sendmail_path = "\"D:\xampp\sendmail\sendmail.exe\" -t"

; XAMPP: Comment out this if you want to work with mailToDisk, It writes all mails in the D:\xampp\mailoutput folder
sendmail_path="D:\xampp\mailtodisk\mailtodisk.exe"

; Force the addition of the specified parameters to be passed as extra parameters
; to the sendmail binary. These parameters will always replace the value of
; the 5th parameter to mail(), even in safe mode.
;mail.force_extra_parameters =

; Add X-PHP-Originating-Script: that will include uid of the script followed by the filename
mail.add_x_header=Off

; Log all mail() calls including the full path of the script, line #, to address and headers
;mail.log = "D:\xampp\php\logs\php_mail.log"

Reageren