Ik vraag me af of ik de versie nodig heb onder het kopje "For Windows on Intel x86" (putty.exe) of de versie onder het kopje "A Windows installer for everything except PuTTYtel" (putty-0.63-installer.exe). Weet iemand dat?
Ik gebruikte altijd deze: putty-0.63-installer.exe
Maar ik vraag me dus af of dat de "normale" versie is. Maar als ik het goed snap is putty.exe dus gewoon een standalone executable die je bijv. vanaf een usb-stick kan opstarten? En de installer is de normale versie voor op de pc? Correct?
Waarom PuTTY? Ik zou eerder een fork als KiTTY nemen; daar wordt wat actiever op ontwikkeld.
En als ik je een tip mag geven: kijk eens naar IVT. Kost een paar tientjes, maar ik zou niet meer zonder kunnen. Vooral als je een stuk of 80 Unix-systemen moet beheren zitten er wat features in die je heel veel tijd gaan schelen.
> Wat is Kitty dan precies? En waarom zou ik die moeten gebruiken ipv Putty?
KiTTY is een fork van PuTTY 0.63, met een flink aantal extra features. Het probleem met PuTTY is dat het soms wel 4 jaar duurt voor er eens een update is. Op zich hoeft dat niet erg te zijn, maar met de huidige waslijst van bugs en feature requests zou het toch wel wenselijk zijn als de updatefrequentie iets hoger was. KiTTY is op dat punt wat meer up to date.
Ik wil Kitty best wel eens uitproberen, maar waar ik dan wel heel benieuwd naar ben ... is het net zo veilig als Putty, en als er tzt een nieuwe versie van Putty komt, komt er dan ook weer een nieuwe versie van Kitty?
Wat vind jij trouwens de belangrijkste feature die Kitty wél heeft en Putty niet?
Op het werk hier is putty 0.57 de tool voor ssh. De executable staat ergens op het netwerk. We gebruiken niet anders, al jaren, en misschien ook wel oudere versies. Kitty, nog nooit van gehoord tenzij je onze koffiejuffrouw bedoelt maar die "gebruiken" we niet. We werken met zo'n honderd linux servers dus er zijn wel trucjes en shortcuts maar niet echt features in gebruik. Voor de enige grafische (java) installer waar we niet omheen kunnen gebruiken we VNC getunneld over putty.