Hallo,

Sinds een aantal maanden bevriest mijn PC om de +/- 10 minuten en hangt alles vervolgens 30 seconden tot een minuut stil. In het begin viel dit nog wel mee, want dan gebeurde het misschien 1 tot 2 keer per dag. Maar vandaag echt om de 10 +/- 10 minuten dan ik een halve minuut moet wachten tot ik weer verder kan.

Waar ligt dit aan, en hoe los ik dit op?

Alvast bedankt!
Om te beginnen, draai eens een virusscan.
Daarna kan je eens proberen om Wise Registry Cleaner / - Disk Cleaner te draaien, of de Registry-cleaner van CCleaner.
De virusscan geeft niet aan dat er iets mis is.
Ik zal de andere programma's die je opnoemt even proberen, ik hoop dat het werkt, bedankt!
Kijk ook even in je Event Viewer of je daar iets raars ziet.

Rechtermuisklik op "Computer" -> Manage -> Event Viewer
Wat is de Nederlandse benaming van Event Viewer? Ik zie namelijk niet echt iets dat daar op lijkt. :x

Edit:
Zou dit het moeten zijn? Het zijn nogal veel foutmeldingen namelijk.

Edit 2:
Op een ander forum gaf iemand als oplossing om NVIDA Streamer Service uit te schakelen, dit heb ik nu gedaan en ik zal even aanzien of dit ook daadwerkelijk werkt. Weet iemand of dit verder kwaad kan?
Ja, dat is 'm. Als je nu (in jouw screenshot) op "Logboeken" gaat staan, dan krijg je een overzicht met categorieën. De bovenste die heeft bij "critical" en zal dan bij jou wellicht "kritische fouten" of iets dergelijks heten. Staan daar meldingen in van het afgelopen uur? Zo ja, dan zou je die eens kunnen bekijken.
Dit is wat er bij kritiek staat:

Edit:
De PC liep tussen 0:14 en 0:15 weer vast, er staat echter niets in het logboek rond 0:14 of 0:15.
Ik zie dat er de afgelopen 24 uur 3x een melding is geweest die iets met stroomuitval te maken heeft. Dat heb ik dus ook wel eens als ie in sleep modus e.d. gaat.

Klik eens op "fout" want het afgelopen uur heb je 8 fouten gehad.

[size=xsmall]Toevoeging op 22/12/2014 00:18:33:[/size]

>> De PC liep tussen 0:14 en 0:15 weer vast, er staat echter niets in het logboek rond 0:14 of 0:15.

Ik denk ook niet dat alles getoond wordt. Er zijn ongeveer 450 logboeken namelijk.
Dit zijn de fouten:

Wat me trouwens wel opvalt, en ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, is dat er om de +/- 10 minuten dit verschijnt in het logboek onder Toepassingen:

Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Ik ben nu aan het bijhouden wanneer alles vastloopt en wanneer het weer werkt, misschien dat ik op die manier kan kijken welke programma's rond die tijden iets aan het doen zijn. Ik zit nu op:

0:14 - 0:15
0:27 - 0:28

Maar er is niets dat rond beide tijden iets heeft uitgevoerd.

Reageren