Sinds een aantal maanden bevriest mijn PC om de +/- 10 minuten en hangt alles vervolgens 30 seconden tot een minuut stil. In het begin viel dit nog wel mee, want dan gebeurde het misschien 1 tot 2 keer per dag. Maar vandaag echt om de 10 +/- 10 minuten dan ik een halve minuut moet wachten tot ik weer verder kan.
M'n vader vertelde me dat er een update is voor de drivers die niet bij de standaard updates worden geleverd, ik heb die updates net uitgevoerd en het probleem lijkt verholpen te zijn. Nu maar hopen dat het zo blijft, in ieder geval iedereen heel erg bedankt voor de hulp en alvast een fijne kerst! :)
Edit:
Zucht, toch niet, de PC liep weer vast, dit keer duurde het langer dan 10 minuten dus het is al iets vooruitgegaan, maar nog niet helemaal opgelost.
Misschien al geprobeerd maar: haal je pc van het netwerk af, zet je anti-virus beveiligingen uit?
Ga vervolgens wat doen waar geen netwerkverkeer voor nodig is. Zet taakbeheer en het grafische gedeelte open en kijk naar cpu en geheugengebruik. Zie je daar pieken tijdens het probleem?
Skype.exe gebruikt 145 kB, daarna volgen enkele chrome.exe's tussen 58 kB en 92 kB en daarna explorer.exe met 46 kB, dat lijkt me toch redelijk normaal?
Daarnaast heb ik op mijn PC een programmaatje dat er voor zorgt dat rechtsbovein het scherm het volgende staat:
RAM: 23%
CPU: 1%
Op dit moment schommelt de CP rond de 0% - 3% maar ik heb het vandaag ook wel rond de 13% gezien.
Verder zag ik in het taakbeheer bij netwerk dat LogMeInHamachi 100% Netwerkgebruik had (Ik heb Hamachi verwijderd dus ik weet niet meer precies wat er stond), maar dat lijkt me toch redelijk veel?