Sinds een aantal maanden bevriest mijn PC om de +/- 10 minuten en hangt alles vervolgens 30 seconden tot een minuut stil. In het begin viel dit nog wel mee, want dan gebeurde het misschien 1 tot 2 keer per dag. Maar vandaag echt om de 10 +/- 10 minuten dan ik een halve minuut moet wachten tot ik weer verder kan.
Oké ... lastig. Ik ben er ook geen expert in, maar de kritische fouten zou je daar in principe moeten kunnen terugvinden.
Je kunt ook nog even een integriteitsscan uitvoeren, hoewel ik niet echt verwacht dat het iets oplevert, maar je weet maar nooit. Hier een uitleg (in een beetje houterig Nederlands):
Scan uitgevoerd as I type, verder heb ik ook nog gekeken of ik misschien nog iets moest updaten en het bleek dat mijn Drivers "Slechter" waren, dus ik heb dat allemaal maar meteen ge-update, geen idee of dat de oorzaak zou kunnen zijn (al hoop ik natuurlijk van wel) De scan zit nu op zo'n 24%, ik zal dit bericht aanpassen als het iets oplevert.
Edit:
Er zijn 17 drivers bijgewerkt, van "Slechter" naar "Perfect", is dat misschien de oorzaak?
Edit 2:
Er zijn geen schendingen van entigriteit gevonden, maar mijn PC is ook niet meer vastgelopen de afgelopen 10 minuten, dus ik hoop dat het probleem met het updaten etc. nu is opgelost.
IK heb net mijn bericht geëdit, het probleem lijkt inderdaad te zijn opgelost, mocht het toch nog weer vastlopen zal ik dit bericht aanpassen en hopen dat iemand het leest. :P
Helaas.. om 1:03 liep het vast, om 1:04 werkte het weer en 20 seconden erna liep alles wéér vast.. Ik heb er even genoeg van voor nu, ik zoek mijn bed op en morgen zie ik wel verder. Welterusten!
Als het geen virus is, geen drivers zijn, dan zou ik haast denken dat je je harde schijf is moet testen.
Als een harde schijf "overslaat"... dan bevriest de computer meestal en na een tijdje, kan die weer doorwerken... denk aan een CD met een kras er in... die slaat ook over..
Hoe zou ik dit het best kunnen testen? Ik heb niet echt verstand van dit soort dingen namelijk. En mocht dit het probleem zijn, moet ik dan een nieuwe hardeschijf kopen?