TOOLS VAN TOEN

Tijd voor eens een nieuw, leuk topic waaraan iedereen zijn/haar persoonlijke bijdrage kan leveren.

Hoe het werkt? Heel simpel. Vrijwel iedereen had "vroeger" wel een tool of gadget die helemaal te gek, gaaf, fantastisch was ... en waarvan je nu denkt ... "really???".

Ik zal zelf maar beginnen. Als klein manneke had ik een Commodore 64, mijn eerste eigen computer. Ik wist toen nog niet echt wat een computer was, en ik dacht dat ik er een vraag aan kon stellen en dat ie dan antwoord zou geven (een computer wist immers heeeel veel en was heeeel slim ...). Uhm ehh ... juist ja ;)

En dit is 'm dan:

Pretty cool hè ;) Ik had de nieuwe versie zoals die op de foto te zien is. De disk-drive die heb ik pas later gekocht. In eerste instantie gebruikte ik, jawel niet schrikken, cassettes! :)

Na een kwartier laden (wat soms mis ging, kon je opnieuw beginnen), kon je dan eindelijk een spelletje spelen. En de grafische kwaliteit? Die was geweldig ;)

Oké, en laat ik dan afsluiten met m'n eerste DIGITALE fotocamera. Die kostte destijds een fortuin. Met maar liefst 3x optische zoom en 3,3 megapixel voelde ik me letterlijk de KONING te rijk. WOW ... yiehaaa ... geen filmrolletjes meer (!!!) ... maar liefst 3,3 MEGAPIXELS!!! Het (op dat moment) hoogst haalbare!! Het leven was mooi. Ik had een magisch apparaat gekocht ... sublieme topkwaliteit ... een gruwelijk hoge resolutie. Ik had het beste fototoestel OOIT in handen!! Echt waar!!

Tja ... of toch niet :-/

Wat is jouw verhaal? Wat zijn jouw geweldige tools van toen? Het kan van alles zijn, dus aarzel niet om hier JOUW leuke verhaal te vertellen in ... de "TOOLS VAN TOEN".

Was echt een uitkomst in de autoradio: wel je MP3-speler (later iPod) gebruiken via de AUX.
Zelfs een tweede gekocht in een Mediamarkt in Roemenie, toen de voorganger het begaf. Met 5 man op zoek naar dit, want mijn kennis van de roemeense taal is niet zo best ;)

I-de-aal, soms nog beter dan de MP3-speler die er na kwam.
Ah ja, de walkman :) Mooi apparaat Eddy! Het grappige is dat op een gegeven moment het design ook steeds belangrijker werd, en dan kreeg je bijvoorbeeld zoiets (deze had ik zelf niet hoor, enkel een voorbeeldje):

Ik kan er geen afbeeldingen van vinden, maar ik heb een tijdje een speciale diskette-station gehad. Dit waren extra grote diskettes (5 1/4 inch), maar met de dikte van 3 1/4 inch. Hier kon 24 Mb op. Diskettes waren wel zeldzaam en kostten al snel 75 gulden
Oh, man man man... wat komt er een hoop nostalgie naar boven als ik dit topic lees.
Heerlijk om die oude old-skoel apparatuur weer terug te zien, en te lezen wat jullie vroegere ervaringen mee waren.

Ik zal hier en daar eens wat foto's opsnorren, en dat laat ik mij a.s.a.p. eens even horen in dit topic.
Over tools gesproken: Deze hadden we altijd op het toetsenbord liggen boven de F-toetsen voor WordPerfect 5.1
Ach, waarom ook niet ... niet direct een "tool" maar zeker toch wel nostalgie. Wie kent 'm nog?

Ja, die heb ik ook gehad. ;-)
>> Ja, die heb ik ook gehad. ;-)

En dan ook nog dit soort fratsen erbij? :)

Wat heerlijk om al die oude apparaten / gadgets te zien :d

Waar ik zelf vroeger echt mega mega verslaafd aan was:

en waar ik op school vooral mee speelde:

En oh oh oh wat was ik boos toen dat beest dood ging.... (en vanaf het moment dat ik de glitch in de gaten kreeg, was de fun over.... )

Waar ik veel door heen heb gebladerd op mijn 186je...:

Tussendoor nog een IBM gehad:

Later geupgrade naar een 486:

Met deze geweldige muis:

en uiteraard windows 95, na 30 pogingen eindelijk kunnen installeren aangezien er weer problemen waren met de bootdisk

en uiteraard het volgende er op gespeeld:

Apparatuur zoals dit was gewoon toen "hot":

Speakertjes aanwezig:

uiteraard ook veel op gegamed:

en later begon alle ellende met dit programma, waarvan ik tot op de dag van vandaag spijt van heb:

Is dat Commander Keen?
Frontpage heb ik ook een tijdje gebruikt, toen ik nog niet wist waarmee ik bezig was

Reageren