TOOLS VAN TOEN

Tijd voor eens een nieuw, leuk topic waaraan iedereen zijn/haar persoonlijke bijdrage kan leveren.

Hoe het werkt? Heel simpel. Vrijwel iedereen had "vroeger" wel een tool of gadget die helemaal te gek, gaaf, fantastisch was ... en waarvan je nu denkt ... "really???".

Ik zal zelf maar beginnen. Als klein manneke had ik een Commodore 64, mijn eerste eigen computer. Ik wist toen nog niet echt wat een computer was, en ik dacht dat ik er een vraag aan kon stellen en dat ie dan antwoord zou geven (een computer wist immers heeeel veel en was heeeel slim ...). Uhm ehh ... juist ja ;)

En dit is 'm dan:

Pretty cool hè ;) Ik had de nieuwe versie zoals die op de foto te zien is. De disk-drive die heb ik pas later gekocht. In eerste instantie gebruikte ik, jawel niet schrikken, cassettes! :)

Na een kwartier laden (wat soms mis ging, kon je opnieuw beginnen), kon je dan eindelijk een spelletje spelen. En de grafische kwaliteit? Die was geweldig ;)

Oké, en laat ik dan afsluiten met m'n eerste DIGITALE fotocamera. Die kostte destijds een fortuin. Met maar liefst 3x optische zoom en 3,3 megapixel voelde ik me letterlijk de KONING te rijk. WOW ... yiehaaa ... geen filmrolletjes meer (!!!) ... maar liefst 3,3 MEGAPIXELS!!! Het (op dat moment) hoogst haalbare!! Het leven was mooi. Ik had een magisch apparaat gekocht ... sublieme topkwaliteit ... een gruwelijk hoge resolutie. Ik had het beste fototoestel OOIT in handen!! Echt waar!!

Tja ... of toch niet :-/

Wat is jouw verhaal? Wat zijn jouw geweldige tools van toen? Het kan van alles zijn, dus aarzel niet om hier JOUW leuke verhaal te vertellen in ... de "TOOLS VAN TOEN".
(oh boy wat is deze site langzaam momenteel)

Ik herken Duckhunt van de Nintendo NES :-) en die Zipdrive's ja futuristisch.. stevige prijs maar tot 100mb als ik het goed heb. Mijn eerste harddisk was slechts 30mb dus het was echt wel geweldig.

Die Nintendo mijn eerste game console:
Kon je gewoon een pootje van een IC wegknippen om de beveiling te omzeilen en kocht je gewoon zo een 1000 in 1 console :-)

Favorite spellen:
- Mario Bros
- Zelda
- Castlevania
[img=http://ecx.images-amazon.com/images/I/51PQ8MJFQWL.jpg]

mijn eerste programmeer pc'tje uit 1999 ;p
Red Alert: Command and conquer, wat heb ik daar een hoop uren in zitten ;)
De Tamagotchi (als ik het zo schrijf) heb ik ook kort gehad, maar weinig lol aan gehad. Veel meer aan aan het spel "Lemmings".

Lemmings was geweldig. Ook heel veel tijd verspil met SimCity:
Ik weet niet of deze al langs kwam

Iedereen heeft deze wel eens gezien ;)
@Elmar

>> en later begon alle ellende met dit programma, waarvan ik tot op de dag van vandaag spijt van heb:

Haha, zijn we daar niet allemaal groot mee geworden ;) Mooie plaatjes, vooral die monitor met boxen :-)))

Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast reageren!! Echt super!!!

Misschien ook nog even leuk om het verschil van apparaten "toen" en nu te laten zien. Een mooi voorbeeld is de mobiele telefoon:

Links de phones van toen, en rechts die van nu:

Spot the difference?

Hier nog een wat duidelijker plaatje van de telefoons van "toen".

Vooral Nokia had er een handje van om 'unieke' toestellen te ontwerpen:

Leuke aanvulling Tobias! Leuk om al die "hebbedingetjes" te zien :)
Ik heb deze modellen nog verkocht lang geleden
Aar C op 26/03/2015 10:23:34

Oh, man man man... wat komt er een hoop nostalgie naar boven als ik dit topic lees.
Heerlijk om die oude old-skoel apparatuur weer terug te zien, en te lezen wat jullie vroegere ervaringen mee waren.

Ik zal hier en daar eens wat foto's opsnorren, en dat laat ik mij a.s.a.p. eens even horen in dit topic.

Aar ... ik ben benieuwd ... :)

Reageren