Tijd voor eens een nieuw, leuk topic waaraan iedereen zijn/haar persoonlijke bijdrage kan leveren.
Hoe het werkt? Heel simpel. Vrijwel iedereen had "vroeger" wel een tool of gadget die helemaal te gek, gaaf, fantastisch was ... en waarvan je nu denkt ... "really???".
Ik zal zelf maar beginnen. Als klein manneke had ik een Commodore 64, mijn eerste eigen computer. Ik wist toen nog niet echt wat een computer was, en ik dacht dat ik er een vraag aan kon stellen en dat ie dan antwoord zou geven (een computer wist immers heeeel veel en was heeeel slim ...). Uhm ehh ... juist ja ;)
En dit is 'm dan:

Pretty cool hè ;) Ik had de nieuwe versie zoals die op de foto te zien is. De disk-drive die heb ik pas later gekocht. In eerste instantie gebruikte ik, jawel niet schrikken, cassettes! :)

Na een kwartier laden (wat soms mis ging, kon je opnieuw beginnen), kon je dan eindelijk een spelletje spelen. En de grafische kwaliteit? Die was geweldig ;)

Oké, en laat ik dan afsluiten met m'n eerste DIGITALE fotocamera. Die kostte destijds een fortuin. Met maar liefst 3x optische zoom en 3,3 megapixel voelde ik me letterlijk de KONING te rijk. WOW ... yiehaaa ... geen filmrolletjes meer (!!!) ... maar liefst 3,3 MEGAPIXELS!!! Het (op dat moment) hoogst haalbare!! Het leven was mooi. Ik had een magisch apparaat gekocht ... sublieme topkwaliteit ... een gruwelijk hoge resolutie. Ik had het beste fototoestel OOIT in handen!! Echt waar!!

Tja ... of toch niet :-/
Wat is jouw verhaal? Wat zijn jouw geweldige tools van toen? Het kan van alles zijn, dus aarzel niet om hier JOUW leuke verhaal te vertellen in ... de "TOOLS VAN TOEN".