Hoi, sinds vandaag krijg ik steeds een popup om mijn windows 7 te update/reserveren naar windows 10: Bericht op nu.nl
Ik ben erg tevreden met windows 7, dus eigenlijk heb ik geen zin om te updaten, vooral omdat nieuwe versies van windows de eerste maanden nogal buggy zijn. Ook vind ik de layout met tegels gewoonweg lelijk en irriterend.
Gelukkig kan je al sinds Windows 8.1 bepalen of je na het inloggen direct wilt doorstarten naar het oude vertrouwde bureaublad. Na mijn installatie was dit de eerste knop die ik heb omgezet, want ik heb ook niks met tegeltjes. Daarna heb ik 'Classic Start Menu' geinstalleerd, en een menu-icon van Windows 7 geïmporteerd, en heel mijn Windows 8.1 ziet er nu uit als een Windows 7 machine ;-). Ik verwacht dat dit ook op Windows 10 zal kunnen.
Met wat simpele instellingen blijft alles gewoon oud en vertrouwd. Ik zou de overstap gewoon doen. Bij voorkeur en als het gratis kan, een herinstallatie. En anders een upgrade overwegen.
Gratis en aangeraden door microsoft... Ik weet het niet
[size=xsmall]Toevoeging op 01/06/2015 10:28:24:[/size]
Windows 7 werkt prima bij mij, en ik ben er verder tevreden over. Het is altijd maar afwachten of een opvolger ook zo goed is. En ik houd er niet van om weer te 'wennen' aan een nieuw systeem. Waarom overstappen als de oude nog goed werkt?
Aan de andere kant wil ik ook niet dat bijvoorbeeld sommige nieuwe software niet werkt op W7. Eigenlijk ben je dus wel verplicht om over te stappen.
Je krijgt gewoon de normale Windows 10. Omdat Microsoft wil dat mensen gaan upgraden (om van het "niet upgraden" imagoprobleem af te komen) is het voor Windows 7 en 8 gebruikers 1 jaar gratis mogelijk om te upgraden.
Ik raad het aan om te doen, Windows 10 is een mix van het Windows 7 gebruiksgemak en de Windows 8 features. Veel beter kun je het nu niet krijgen :)
[offtopic]Na Windows 8 komt Windows 10, 9 wordt overgeslagen. Hoewel Microsoft niet heeft verteld waarom is dit waarschijnlijk omdat er veel programma's waren die een check hadden in de trant van if (substr(OS_VERSION, 0, 1) === '9') ... doe iets bijzonders voor Windows 95 en 98, wat natuurlijk niet goed uitpakt voor Windows 9.[/offtopic]
Ik heb nu ook zo'n push melding in beeld staan. Hoe krijg ik die melding weer weg?
Ik heb zelf ook Windows 7 en dat werkt prima. Wordt volgens mij ook ondersteund tot 2020?
Hoe zit het met kosten voor Windows 10? Ik heb gehoord dat de upgrade het eerste jaar gratis is, maar dat je daarna gewoon moet betalen? Waarbij het de vraag is of dat een eenmalig bedrag is of een abonnement. Kortom, veel te weinig informatie om überhaupt een keuze te kunnen maken.
Maar vooralsnog zou ik graag weten hoe ik die melding in m'n system tray kan verwijderen. Iemand?
--- UPDATE ---
Voor iedereen die de melding over Windows 10 wil verwijderen, ga naar je configuratiepaneel (control panel) en kies voor software verwijderen. Kies ervoor om de Windows update met kenmerk KB3035583 te verwijderen en start de computer opnieuw op. Daarna is de melding weg.
Bij Windows zou ik altijd wachten met overstappen op het eerste Service Pack.
Ik ben bijvoorbeeld ook pas overgestapt van Windows 7 toen Windows 8.1 uitkwam, niet al bij Windows 8.0.
Sinds Windows 3.0 (begin jaren negentig) heb ik té vaak meegemaakt dat ik na een update tegen bugs aanliep die steevast in het eerste Service Pack waren verholpen. Incompatibele hardware heeft Microsoft inmiddels achter onder controle, maar incompatibele software blijft een probleem.
Je bestanden ben je niet kwijt, je kunt ze alleen niet meer openen. En dat schiet ook niet op. :(
Geeft een nieuwe windows-versie nog problemen met bv Office dan? Of zijn dat aparte onderdelen?
Ik heb nu office 2010 waar ik erg tevreden over ben, upgraden hoeft van mij niet.
En hoe maak ik een juiste backup voor de zekerheid. Is een herstelpunt aanmaken genoeg, of verdwijnt dat punt dan samen met windows 7