Hoi, sinds vandaag krijg ik steeds een popup om mijn windows 7 te update/reserveren naar windows 10: Bericht op nu.nl
Ik ben erg tevreden met windows 7, dus eigenlijk heb ik geen zin om te updaten, vooral omdat nieuwe versies van windows de eerste maanden nogal buggy zijn. Ook vind ik de layout met tegels gewoonweg lelijk en irriterend.
>> ... aangezien ik ben overgestapt op Linux en het bevalt mij prima.
Ja, maar dat is weer een geheel andere discussie die nu niet aan de orde is ;-)
>> Ze gaan ook geen maandelijkse kosten in rekening brengen, etc..
Kun je deze informatie staven? Heb je een bron? Wat ik overigens niet snap ... wordt mijn huidige licentienummer dan ook het licentienummer voor Windows 10? Want ik kan nu wel leuk upgraden, maar als ik dan een keer een herinstallatie wil doen en m'n licentiecode werkt niet, dan heb ik een probleem.
Ik heb even wat gegoogled, maar ik kan nergens vinden dat je later alsnog moet betalen voor windows 10 of eventuele updates. Ook microsoft zegt zelf dat het gratis blijft.
>> Je kan ook windows 10 activeren op je windows account, en gewoon windows 7 blijven gebruiken, totdat je wilt overstappen om welke reden dan ook.
Kun je eens uitleggen hoe dat precies in z'n werk gaat? Op welke manier en wanneer moet je activeren? En blijft mijn licentie dan gewoon geldig voor mijn huidige installatie?
Consumenten krijgen vanaf 29 juli 2015 een jaar de tijd om gratis te updaten. Zodra een Windows-device geüpdatet is, zorgt de softwareleverancier voor gratis updates gedurende de hele ondersteunde levenscyclus van het apparaat.
Ik vraag me echt af of er ergens een addertje onder het gras zit. Zomaar een gratis Windows? Wat zou er bedoeld worden met "gedurende de hele ondersteunde levenscyclus van het apparaat"? Als je computer kapot gaat en je koopt een nieuwe, werkt je licentie dan niet meer?