Door
Onbekende gebruiker
op 10-06-2015 18:05
gewijzigd op 10-06-2015 18:07
2.432 views
Beste mensen,
ik moet voor morgen een webshop maken met PHP. Alleen ik weet totaal niet hoe ik dat moet doen. Zoals ik heb geschreven, moet het voor morgen. Dus ik heb zeer dringend hulp nodig. Hoe maak ik een SIMPELE webshop met PHP. Alleen een voorkant en berekeningen maken is al erg genoeg. Dus het hoeft niet een professionele webshop zijn, maar echt heel simpel. Hoe maak ik dus een webshop met PHP? Eerder had ik ook geen ervaring met HTML, maar heb wel een simpele website kunnen opbouwen met HTML.
Ik zal je maar even uit je droom helpen. Voor morgen een compleet werkende webshop maken gaat je niet lukken. Je hoeft het niet eens te gaan proberen, want het lukt je simpelweg niet. Ik weet niet wanneer je deze opdracht hebt gekregen, maar je had er al veel en veel eerder mee moeten beginnen.
Ik snap dat dit niet leuk is om te lezen, maar helaas is het wel de harde realiteit. Ik weet niet of het een schoolopdracht is, maar als ik jou was zou ik m'n resterende tijd niet besteden aan de webshop, maar aan het voorbereiden van een goed betoog waarom je niet tijdig bent begonnen. Ik denk dat je daar nu meer aan hebt. Succes.
?
Onbekende gebruiker
10-06-2015 18:18
@Ozzie denk toch dat @Ward van Der Put mij meer geholpen heeft :)
[size=xsmall]Toevoeging op 10/06/2015 18:18:55:[/size]
Ward van der Put op 10/06/2015 18:13:35
Je hebt dan een kant-en-klare webwinkel, geprogrammeerd in PHP.
Hoef je vanavond alleen even het design aan te passen.
Als je bijna geen ervaring hebt met PHP, krijg je voor morgen anders nooit iets concreets af. Daarom zou ik voor de open-source oplossing kiezen.
Heb de laatste versie geinstalleerd, waar krijg ik 'm nu open?
@Danielle, dat mag je van mij gerust wel denken. Je geeft zelf aan dat het geen kant-en-klare oplossing mag zijn, en wat je nu aan het doen bent is een kant-en-klare oplossing installeren. Hiermee is je opdracht dus al meteen niet goed uitgevoerd, aangezien de opdracht is om zelf een webshop te maken met PHP. De bedoeling is dat je zelf iets maakt, en dus niet dat je een bestaand pakket installeert (tenminste zo begreep ik het uit je vraagstelling). Anyhow, veel succes.
?
Onbekende gebruiker
10-06-2015 18:25
@Ozzie ja dat klopt, ik wil zelf geen kant-en-klare website. Had zelf ook geen HTML ervaring, maar een simpele website bouwen dankzij tutorials is me echter wel gelukt. Bovendien moet het geen perfecte en professionele webshop zijn, maar het moet een simpele webshop zijn gemaakt door een leerling :). Ik had gedacht dat je zo een webshop kan maken binnen 2/3 dagen. Een HTML website is mij binnen één uur gelukt.
[size=xsmall]Toevoeging op 10/06/2015 18:26:57:[/size]
@Ozzie is het dan niet mogelijk een simpele webshop te maken met PHP?
>> Ik had gedacht dat je zo een webshop kan maken binnen 2/3 dagen.
En hoe wou je dat nu dan doen in 1 avondje? Geloof het of niet, maar het maken van websites en webshops is een vak. Aangezien het om een schoolopdracht gaat, is de oplossing van Ward geen optie want dat zal worden afgekeurd. Je zult dus zelf iets moeten maken vanaf het nulpunt. Dat is voor een professional al niet te doen in een avond, dus vandaar mijn eerdere opmerking.
Als je het echt zelf moet bouwen, is OpenCart niet de oplossing.
Voor de volledigheid desalniettemin maar even verwijzen naar de installatie-instructies:
Laat ik het even anders formuleren: dat webshop wil ik zo snel mogelijk maken, ben namelijk zeer druk deze week. Handige tutorials waarbij duidelijk wordt uitgelegd hoe je een webshop maakt? Dankje.