Beste mensen,
ik moet voor morgen een webshop maken met PHP. Alleen ik weet totaal niet hoe ik dat moet doen. Zoals ik heb geschreven, moet het voor morgen. Dus ik heb zeer dringend hulp nodig. Hoe maak ik een SIMPELE webshop met PHP. Alleen een voorkant en berekeningen maken is al erg genoeg. Dus het hoeft niet een professionele webshop zijn, maar echt heel simpel. Hoe maak ik dus een webshop met PHP? Eerder had ik ook geen ervaring met HTML, maar heb wel een simpele website kunnen opbouwen met HTML.

++ het mag geen kant-en-klare website zijn.
Danielle Van Zaanden op 10/06/2015 18:05:40
ik moet voor morgen een webshop maken met PHP.

Danielle Van Zaanden op 10/06/2015 18:05:40
Heb namelijk bijna geen ervaring met PHP.

Wait. What?

Ik mis wat context.

Van wie/waarom moet dit voor morgen af zijn?

Waarvoor is de webshop bestemd?

Is het de bedoeling dat deze echt in gebruik wordt genomen?

Heb je een resultaatverplichting (moet je iets werkends opleveren) of alleen een inspanningsverplichting (je kunt aantonen dat je moeite hebt gedaan om iets in elkaar te freubelen)?

Een webshop in elkaar zetten is bepaald geen onderwerp voor beginners. Je moet hier een heleboel zaken (die vallen in "gevorderde PHP") combineren om tot iets werkends te komen.

Om enkele aspecten te noemen:
- de voorkant (voor de bezoekers, de "etalage" en presentatie en niet te vergeten compatibiliteit met verschillende apparaten zoals smartphones)
- functionaliteit voor het winkelen (shopping cart, accounts voor terugkerende bezoekers, kortingscodes, speciale acties)
- productbeheer (voorraad, backorders, reserveringen, retourzzendingen etc.)
- betaalmethoden (koppelingen met payment service providers etc.)
- het hele backend beheer en mogelijke koppelingen met je backoffice mbt voorraadbeheer en de afhandeling van verzendingen etc.

Om dit alles enigszins handig te organiseren heb je ook een database nodig.

Dit is niet bepaald stof voor een beginnende PHP-er, zelfs als je een barebone shop wilt neerzetten met een fractie van bovenstaande functionaliteit...

Wanneer kreeg je deze opdracht initieel?
Ward van der Put op 10/06/2015 18:13:35

Als je bijna geen ervaring hebt met PHP, krijg je voor morgen anders nooit iets concreets af.

En wanneer je een zeer ervaren PHP-programmeur bent zet je een web-shop ook niet binnen 2 weken in elkaar van nul af aan. ;)

[size=xsmall]Toevoeging op 10/06/2015 20:03:06:[/size]

Danielle Van Zaanden op 10/06/2015 18:38:09

Ik neem aan dat een simpele webshop met alleen een voorkant en verwijzingen naar producten nieteen week duurt

Volgens mij zie je nog niet helemaal in dat je niet alleen met HTML aan de slag moet, maar ook met PHP, Javescript, MySQL, sessions en dat je een inlogscript moet schrijven alsmede een winkelwagensysteem en dat je een database moet gaan normaliseren en op moet gaan zetten.

En dat wil jij zonder enige ervaring in een avondje doen ? Geloof Ozzie nu, dit lukt je in een week nog niet.

Zo te zien is Danielle alweer verdwenen van het forum ...
Ozzie PHP op 10/06/2015 23:44:32

Zo te zien is Danielle alweer verdwenen van het forum ...

Zijn webshop is al klaar zeker ? >_<
>> Zijn webshop is al klaar zeker ? >_<

Danielle ... da's een vrouwennaam hè ;)
Gezien de topicstarter zich af heeft gemeld, lijkt het mij verstandig om dit topic maar te sluiten om onnodige berichten te voorkomen.

Reageren