Hey, Ik heb een scriptje gevonden maar zit met het probleem dat het skript bestaande files overschrijft... Nou ben ik niet zn held met PHP, ik kan wel ongeveer zeggen wat er gebeurd maar kan het niet zelf schrijven. Hieronder zet ik een link waar je de files en bijbehorende dingen kunt downloaden:

http://cloud.yor-it.nl/index.php/s/IbCRPrYpo39wd2d

Het zou fijn zijn als iemand mij hiermee kan helpen... dat er bijvoorbeeld een random nummer achter gezet wordt.

Alvast bedankt,
Sander
Ach ja, logisch, dan moet je even het pad uit $sometarge exploden of met array_pop() de bestandsnaam ophalen, en daar die $counter voorzetten. Je hebt er immers niks aan als die prefix voor het pad komt ;-)
moet het dan zoiets worden als:

$pad = explode(" ", $sometarget);
$sometarget = $counter . $pad;

ahhh volgens mij klopt er helemaal niks van... ik moet echt eens php op gaan pakken... sorry -.-
Waarom explode je op spaties? Een pad bestaat uit slashes.
dat is wat ik bedoel... ik kan het niet schrijven... alleen lezen zolang t simpel blijft... het stond zo in het voorbeeld en heb de variable aangepast...

voor hoe ik het script lees, is $sometarget en $target het zelfde... en in welke volgorde dan het pas en de bestandsnaam erin staan en onderscheiden worden ... geen idee...
Op dat punt kan het geen kwaad het één en ander te echo'en.
Zo weet je precies hoe de structuur opgebouwd wordt.
ik ga zeker php op pakken en gewoon dingen proberen... maar dan zal ik van voor af aan moeten beginnen... zou je me misschien nog een beetje willen helpen en de code geven? dan kan ik dit project tenminste afronden...

en het helpt niet echt dat ik wel basic ken... veel dingen komen overeen met php qua standaard dingen zoals variablen en if, then, when enzo... maar zodra het specifieken php dingen worden dan ben ik echt de draad kwijt...
Zet eerst eens op een rijtje wat de waardes van de variabelen zijn. ;-)
$allowed \\toegestane extensies
$_files \\idere losse upload file?
$extension \\ de extensie van de file
$counter \\ het volgnummer indien nodig
$sometarget \\het doel pad en de bestandsnaam
$target \\gelijk aan $sometarget?
wanneer bestaand:
$sometarget \\ wordt $target (pad+naam) + $counter (volgnummer)
$counter \\ indien nodig +1

zoiets?
$target zit erin, omdat je anders iets krijgt als

foto.jpg bestaat > foto.jpg1

bestaat ook, dus foto.jpg11
etc

dus je moet even vasthouden wat de eerste naam is die je script wil gebruiken.

zie ook http://php.net/pathinfo om de filename en het path uit elkaar te trekken zonder te exploden.
$path = pathinfo($sometarget);
$filename = $path['filename'];
$sometarget = $filename . $counter;

iets in deze richting?

Reageren