Hey guys,

Via een adminpanel bij mijn hoster wil ik de DNS van een URL instellen zodat deze URL wordt doorverwezen naar mijn VPS.

Nu heb ik 2 vragen:

1) Is het voldoende om bij het A-record het IP-adres van de VPS in te vullen, of moet ik ook nog het NS-record wijzigen?

2) Wordt nu ook ieder subdomein doorgestuurd (als ware een "catch-all") naar de server, of moet je dat per subdomein instellen?

Alvast bedankt voor de reacties.
Een panel heeft niks met zekerheid te maken.
Ik heb nu net zoveel zekerheid met een open source panel als met plesk :)

Ja, maar je gebruikt nog steeds een panel ;)

Anyhow, gewoon doen wat je zelf het fijnst vindt. Persoonlijk ben ik niet zo thuis met de commandline en vind ik een panel erg prettig om mee te werken. Maar als je die expertise zelf onder de knie hebt, dan heb je wellicht helemaal geen panel nodig. Vooral je eigen voorkeur hierin volgen denk ik.
Jep, panel is nodig.
Zodat de mensen die erbij zitten op de vps ook hun dingen kunnen doen :).

Is een hosting panel wat ik heb. Verder moet ik alles via de command line doen.
>> Verder moet ik alles via de command line doen.

Oeh ... pittig :-)
Dat hoef ik gelukkig niet ;-)
Ach, je kan gelukkig ook zelfs .sh scripts schrijven die een hoop werk voor je uit handen nemen. En die kan je dan bijv. zo uitvoeren....

./mailbox create jantje
./mysql create_db nieuwe_website

En verzin maar wat..... ;-)
Ah ja, maar dan moet je wel eerst weten hoe je die scripts (veilig) moet schrijven enzo :)
In m'n panel klik ik gewoon op een knopje (gniffel gniffel) ...
Misschien leveren sommige control panals wel een commandline API aan. DirectAdmin doet dat overigens wel, weet ik. Dus je kan makkelijk je eigen scripts bouwen, als je meer met een standaard API-functie wilt doen ;-).
Ah ja ... maar dat zeg ik nu net ... ik werk liever met een panel en een grafische interface :) Voorlopig hou ik het maar bij Plesk ;)

Reageren