Hallo,

Ik heb in mijn script some wat embedded PHP in jquery staan een voorbeeld is iets als:

var html = ' <span id="showmap" class="menuTemplate1 decor1_1" folder1 = "<?=$folder1?>" folder2 = "<?=$folder2?>" folder3 = "<?=$folder3?>"><?=$_SESSION['def']['SHOW_MAP']?> </span> ';

Het punt is dat het wel goed werkt, maar ik wil je boel minimaliseren. Als ik de online tools gebruik werkt dat niet, want het moet gescheiden zijn.

Ik heb google speedmodule ooit gebruikt wat welwerkte maar een grote resource verbruik voor de server is, waardoor ik dat maar heb verwijderd.

Weet iemand een tool class waar ik mijn js MET EMBEDDED PHP goed kan minimaliseren?
Je kan de variabelen toch gewoon tussen script-tags in je HTML-source zetten? Waarom zou je dat dan minifieen?
Het staat al tussen de script tags en het werkt ook gewoon. Het punt van het minifieen, spaties, commentaar etc etc, is om ruimte te besparen en snelheid te winnen.
Het werkt niet als ik alles minify met embedded script tags zoals ik aangaf
Waar gaat het dan fout volgens jouw? Blijkbaar gaat het minifieen dan fout.
Kijk, ik kan alles wel handmatig op 1 lijn naast elkaar zetten,
maar ik zoek een tool waarmee ik het kan doen.

probeer bijv maar

var html = ' <span id="showmap" class="menuTemplate1 decor1_1" folder1 = "<?=$folder1?>" folder2 = "<?=$folder2?>" folder3 = "<?=$folder3?>"><?=$_SESSION['def']['SHOW_MAP']?> </span> ';

in deze tool te doen:

https://jscompress.com/

dan krijg ik:

SyntaxError: Unexpected token: name (def) (line: 1, col: 156)

Het gaat nl om een hoop bestanden, dus vandaar.
Ik neem aan dat je geen PHP-tags gaat minifieen? Minifieen moet je alleen op de output doen.
Ik kom dan uit op:
Stats: 5.8% compression, saving 0.01 kb
Dit is geen jquery met embedded PHP, het is gewoon PHP. De *uitvoer* van dit script is wel javascript code en dat zou je kunnen minifyen via een PHP library, maar het scheelt waarschijnlijk *veel* meer als je compressie laat toepassen door je webserver.
@Vincent: het is toch echt een JavaScript-string met een paar PHP-embeds. Het staat verder wel los van jQuery.

@Vincent: het is toch echt een JavaScript-string met een paar PHP-embeds. Het staat verder wel los van jQuery.

Nope, het is een PHP script dat javascript print.

Het moet door PHP worden uitgevoerd om de variabelen te laten vervangen, dus het is PHP code. Dat het er heel er uitziet als javascript verandert daar niets aan. Je kunt dit niet laten minifyen door een javascript minifier, omdat het geen javascript is.
var html = 'blaet';

Dit is naar mijn weten echt JavaScript ;). Wel met een paar PHPblokken erdoor in het voorbeeld van de topicstarter.
Dit kun je wss niet minifyen om de reden die Pg Vincent noemt: er zit PHP code in en is dus potentieel elke keer anders. Je probeert in wezen dynamische content te cachen :/.

Reageren