Hallo,

Ik heb in mijn script some wat embedded PHP in jquery staan een voorbeeld is iets als:

var html = ' <span id="showmap" class="menuTemplate1 decor1_1" folder1 = "<?=$folder1?>" folder2 = "<?=$folder2?>" folder3 = "<?=$folder3?>"><?=$_SESSION['def']['SHOW_MAP']?> </span> ';

Het punt is dat het wel goed werkt, maar ik wil je boel minimaliseren. Als ik de online tools gebruik werkt dat niet, want het moet gescheiden zijn.

Ik heb google speedmodule ooit gebruikt wat welwerkte maar een grote resource verbruik voor de server is, waardoor ik dat maar heb verwijderd.

Weet iemand een tool class waar ik mijn js MET EMBEDDED PHP goed kan minimaliseren?
Maar als je een flink pak JavaScript in een externe file hebt, dan kan je dat prima minifieen en laten cachen.
Uiteraard, dan wel. Maar met dynamische javascript is dat onzinnig, omdat je dat toch in je HTML parkeert. Daarbuiten zijn minifiers niet bepaald snel, en om dat iedere pageview te doen is al erg snel erg pijnlijk. Je bent dan meteen beperkt door de snelheid van je minifier, en al duurt het minifien maar een tiende van een seconde (en het duurt langer) dan vertraag je je website dus met diezelfde hoeveelheid.
Maar minifien doe je niet on-the-fly maar zodra je je website gaat uitrollen (deployen).
Klopt, maar dat kan niet als je javascript dynamisch is ;-)
Dat begrijp ik, dus moet je je JavaScript-file ook niet dynamisch maken, maar statisch houden, op de manier die ik genoemd heb ;-)
We zijn het dus gewoon eens :-)
Hopelijk zal Daniel de hint ook oppikken.
@ben, als je goed leest wat er staat, dan snap je het anders raad ik het aan nog eens goed te lezen.
Verder lijkt er dus geen tool te zijn die het doet, althans niet waarvan iemand het hier weet, dus zoek maar even verder.

Het is PHP en Javascript. leer dat nu eens een keer. Daar gaat niet niet over.

Daar gaat het juist *wel* over, want je kunt PHP niet behandelen zoals je javascript zou behandelen.
Nogmaals, jouw hele probleem is uitsluitend veroorzaakt doort jouw idee dat dit javascript is. Dat is het niet.
het heet *.php, het bevat PHP code, het wordt door PHP uitgeoverd... het is dus gewoon PHP. Dat het sterk *LIJKT* op javscript is volstrekt niet relevant.

Het gaat om de simpele vraag of er een tool is die embedded PHP in JS goed minimaliseert om snelheid te winnen, niets meer en niets minder.

Nee die zijn er niet, want voor de dertigste keer: je kunt PHP niet embedden in javascript.

Wat jij hebt is een PHP script dat javascript print en het *ENIGE* wat je zou kunnen doen is de *UITVOER* van je script minifyen, en dat is, zoals ook al twintig keer gezegd; zinloos want het kost meer tijd om te minifyen dan het kost om de niet-minified versie te versturen.

*ALS* je iets met minification zou willen doen, dan zou je de javascript versie van deze code moeten maken, met alleen placeholders voor waar PHP zijn variabelen moet plaatsen, dat minifyen en dan de minified code weer terug moeten plakken en de placeholders weer vervangen door de PHP code die de variabelen print.

Maar zoals je ziet: dan moet je dus eerst deze *PHP CODE* veranderen zodat het *JAVSCRIPT* wordt en na het minifien de *JAVASCRIPT* code weer veranderen naar *PHP CODE*.

Jouw hele probleem bestaat puur omdat je niet ijzernheinig blijft vasthouden aan het idee dat je een javscript bestand hebt. Dat heb je niet, punt.

Nee die zijn er niet, want voor de dertigste keer: je kunt PHP niet embedden in javascript.

Kijk, de server krijgt een request om een pagina te serveren. Dit is een .php bestand met daarin een JavaScriptje met wat PHP-embeds. De webserver met PHP ziet de PHP-tags staan, en parst alles daarin zodat ze de gewenste output geven welke voor ons een HTML/JS output is. Deze output gaat dus naar de browser van de client toe, en voila.

En dan heb ik het over het toekennen van de JavaScript-variabelen in je HTML-code. Daar kan je dus prima PHP in gebruiken, en dat kan je ook prima dynamisch maken. Die JavaScript variabelen kan je dan weer verwerken in je (geminifiede) JavaScript file die je embedt.

Je kan je JavaScript-file dus lekker statisch houden, en laten cachen door je bezoekers.

@Vincent: Ik zie zelf echt niks over een PHP-script die JavaScript echo'ed. Laat maar zien waar jij PHP ziet die een JavaScript echo'ed?

Dit is zoals ik de terminologie ken, en ik vermoed dat hier ergens een spraakverwarring in zit.

Reageren