Ik heb een website en die levert mij problemen op met de php mail functie. Iedere keer wanneer ik het een en ander opnieuw instel werkt het prima, echter alleen voor een paar dagen. Daarna krijg ik wel een succes bericht maar de mail wordt niet verstuurd. Als ik dan de betreffende pagina's van de server haal en vervolgens opnieuw upload werkt het weer een paar dagen en daarna weer niet. Ik heb met geen enkele andere website dit soort problemen. Deze website draait op een KPN server: cp.kpn.com. Ik heb geen idee of iemand dit herkent en/of mij kan vertellen hoe ik dit op kan lossen? Wellicht dat in een extern mail programma moet gebruiken? Elke suggestie is meer dan welkom
Je omschrijft je probleem wat vaag.
Dit kan van alles zijn.
Enkele suggesties:
- Je mail word als spam gezien, of word misbruikt als spambak, waardoor het word geblokkeerd?
- Je hebt een limiet op het versturen van mail?
- Je website is/word gehackt?
Kortom, zonder relevante code word het wat lastig om je goed te helpen.
Maar zou het geen beter plan zijn om eerst te kijken naar waarom het om de zoveel dagen het niet meer werkt?
Een script wat werkt verandert niet zomaar "opeens".
Daar moet een achterliggend probleem zitten.
Dat zou ik eerst oplossen alvorens het weer allemaal werkend te maken.
Wow, $berijfs_naam lijkt een consequente spellingsfout :p.
Maar inderdaad, waaruit blijkt dat er iets misgaat?
Het succesvol verzenden (de return-waarde van mail(), gevangen in $verzenden - doe je ook ergens iets met de waarde van deze variabele?) is geen garantie voor ontvangen. En onderweg kan er ook van alles misgaan (queue wordt niet leeggehaald, spamfilter, inbox vol etc.).
Vanuit PHP "verstuurde" berichten (met mail()) komen meestal elders in een wachtrij terecht. Deze moet weer uitgelezen worden zodat mail (verder) verstuurd wordt. In het verleden had ik serieus een provider die zei dat het niet hun probleem was dat de queue niet werd leeggehaald :p.
Misschien is het een kwestie van dit proces een schop geven, of de frequentie waarmee deze wachtrij leeggehaald wordt verhogen. Tegelijkertijd zou je eens naar de broncode van (output van) de mail kunnen kijken hoe deze er uitziet, en of deze eventueel een spamscore heeft. En dan nagaan hoe deze score omlaag gehaald kan worden.
Of eens na gaan denken hoe deze reserveringsfunctionaliteit verder geïntegreerd kan worden in een systeem/website. Een systeem via e-mail lijkt mij nogal riskant omdat:
- er blijkbaar geen garantie voor ontvangst is (wat nogal genante situaties kan creëren als iemand in de veronderstelling is dat deze gereserveerd heeft, waar dit verhaal mogelijk mee begon :p)
- er (verder) geen historie is van een reservering als deze nooit aankomt