Ik heb een website en die levert mij problemen op met de php mail functie. Iedere keer wanneer ik het een en ander opnieuw instel werkt het prima, echter alleen voor een paar dagen. Daarna krijg ik wel een succes bericht maar de mail wordt niet verstuurd. Als ik dan de betreffende pagina's van de server haal en vervolgens opnieuw upload werkt het weer een paar dagen en daarna weer niet. Ik heb met geen enkele andere website dit soort problemen. Deze website draait op een KPN server: cp.kpn.com. Ik heb geen idee of iemand dit herkent en/of mij kan vertellen hoe ik dit op kan lossen? Wellicht dat in een extern mail programma moet gebruiken? Elke suggestie is meer dan welkom
Probeer eens een standaard mail met een simpele tekst? Misschien trigger je wel een spamfilter?
De standaard mail() functie van PHP is verder gewoon lastig te debuggen, en zeer gevoelig voor headers. Een kleine onvolkomenheid in de headers zorgt er al voor dat de boel niet verstuurd wordt.
Ikzelf raad aan om PHPmailer te gebruiken. Deze class is helemaal gebaseerd op de RFC's voor het versturen van mails. Verder is het mailen hiermee ook zeer makkelijk te doen en is het erg schaalbaar. Je kan zelf ook direct met SMTP's servers communiceren om direct een mail af te leveren buiten de interne mailserver om. Dit is ook een aanrader. Vooral op shared-hosts die vaak door vele gebruikers ongevraagd gebruikt kan worden als spambron.
Hi - Ariën -. Bedankt voor de snelle reactie. Ben nu naar PHPMailer aan het kijken. Ik heb een korte vraag waar jij wellicht meteen een antwword op hebt. In mijn php mail() functie gebruikte ik een View die het gehele email bericht bevatte:
Lijkt me niets fout aan toch? Enige probleem is dat als ik de pagina test ik wel de succes boodschap krijg, maar het bericht dus niet wordt verzonden. Zou het dan toch aan KPN liggen, daar wordt de site gehost
Ik zou dan toch eens kijken naar overijverige spamfilters, en of je SPF en DKIM-records in je DNS goed ingesteld zijn. Je hosting zou je hier e.v.t. bij kunnen helpen.
Bij Gmail weet ik dat ze anders in de Spam-box binnenkomen, en Hotmail weigert ze helemaal.
Wat is de reden dat spf.protection.outlook.com gebruikt wordt? Waarom stel je niet een record samen dat *voor jou* zin heeft? Waarschijnlijk is iets als v=spf1 a mx -all al genoeg.
Hallo. Ben. zo stond het er al, ik heb alleen dat ip4 gedeelte toegevoegd
[size=xsmall]Toevoeging op 28/06/2017 16:18:48:[/size]
Hallo Ben. Heb het aangepast naar jou voorbeeld, maar dat werkt ook niet. Heb wel eens gehoor van mensen die een externe mail service gebruikte. Heb echter geen idee waar ik voor moet zoeken en hoe dat werkt. Elke suggestie is meer dan welkom