Beste mensen,

Ik ben in PHP een systeem aan het ontwikkelen voor een organisatie waar ik vrijwilligerswerk voor doe.

Nu willen zij dat programma verkopen, maar zonder dat de broncode beschikbaar wordt.

Is er een methode om de broncode onleesbaar te maken voor de mens? Of is er een andere manier? Een soort van compileren of iets dergelijks?

Het is de bedoeling dat het op Windows werkt, de rest is niet echt direct nodig.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Vriendelijke groeten,
Jordy Deweer.
Even voor de duidelijkheid: Je bedoelt de PHP-code, en dus geen HTML-code. Want dat laatste is niet onleesbaar te maken.
PHP is beperkt in de mogelijkheden, veelal betaald, zoals Zend Guard. Een potentiele koper zal de code willen. Waarom noem je Windows hierin? Is het een Windows applicatie?
Ik zou dan vooral naar Zend Guard of ionCube kijken. Voor beiden moet je wel een extensie aan PHP toevoegen om de compiled code uit te voeren.
Wel. Soms kun je PHP compileren, en dat betekent dan weer dat het Windows machien taal wordt.

Het belangrijkste is dat het niet gemakkelijk is om te gebruiken. PHPProtect lijkt goed.

Maar is het bijvoorbeeld mogelijk om PHPProtect te gebruiken en dan nog PHAr ook? Ik zag dat het mogelijk is een volledige applicatie in één .phar-bestand te laten draaien, maar hoe werkt dat dan?

Nogmaals bedankt en ook dankje voor de links.

Btw, is ZendGuard betalend? Ja waarschijnlijk? Ik zoek iets wat niet echt iets kost. Het is niet de bedoeling geld te vragen, maar er gewoon voor te zorgen dat niet iedereen zomaar alles kan gaan kopiëren.
De meeste goede versleutelingsprogramma's kosten nu eenmaal geld. Gratis kan je misschien ook vinden, maar of dat veilig is, betwijfel ik.

Stel sowieso een contract op om helemaal sterk te staan.
Contracten is mijn zaak niet, gelukkig. :-)
Maar zal dit zeker doorgeven en eens kijken.
Ik zal de prijzen ook eens bekijken?

[size=xsmall]Toevoeging op 28/08/2017 21:16:01:[/size]

Is ZendGuard trouwens niet gratis, of zie ik iets niet?
Ja ik was daar al op uitgekomen. Dankje.
en heb je een idee van die .phar?
na verloop van tijd is ZendGuard, ionCube of SourceGuardian wel te overwegen, maar in het begin niet echt...
Met Phar heb ik geen ervaring, maar het ziet er niet echt uit dat wat je zoekt. Het ziet er meer uit als een soort 'winzip' om een applicatie te bundelen om later uit te pakken.

PHPProtect obfuscate de code tot wat onleesbaars, maar mening persoon kan dit zo terug reverse-engineren. Met Zend Guard en IonCube wordt het echt tot machinetaal verwerkt, wat veiliger is.

Reageren