Je kan het proberen, maar het is experimenteel. Lees er gerust eens wat reviews over.
Wie weet maakt het een hoop wijzer. Ik raad aan om eerst eens wat testen ermee doen op een aantal PHP-versies, of het naar behoren werkt.
omdat ik geen tijd heb een nieuwe taal te leren en omdat het webinterface moet blijven.
ik ken wel python, maar ook alleen maar cli.
[size=xsmall]Toevoeging op 28/08/2017 23:40:54:[/size]
als er wat bestaat wat hetzelfde doet in python, maar gemakkelijker te compileren is (wat zo is met python) hoor ik het ook graag, maar dat is neit echt de plaats, hier, denk ik..
De vraag is: Onbekende en kleinere versleutelingstools: Hoelang blijven die werken, en hoe blijf je zeker dat die bij een PHP-update ook werken?
Het zou sneu zijn dat de webhosting opeens overgaat op PHP 7.1 terwijl de encryptie daar niet op werkt omdat het niet meer ontwikkeld wordt. Als je IonCube of Zend Guard kiest (die vele tienduizenden klanten hebben) dan zit je zeker safe dat er volop aan ontwikkeld wordt. En dat is dan wel betaald, maar je je hebt dan wel de beste garantie.
En zoals ik al zei: Met Ioncube kan je zelfs per encryptie van een file betalen, en dat loopt zelfs minder in de kosten dan de hele software.
Python is ook geen ideaal voorbeeld van compilatie, omdat dit bijna letterlijk terug te draaien is. Het slaat de intermediate vorm gewoon op op schijf. Ik bedoel meer een echte gecompileerde taal, zoals een .Net taal, of C, of C++. PHP is sowieso niet echt geschikt voor full blown applicaties.