Beste mensen,

Ik heb onlangs mijn website live gezet.

Let op: er is nog 'geen' mobiele website! Dat staat nog op de planning.

Dit is hem:

www.devoetbalscout.nl

Korte uitleg over de website:
Het is een website waar mensen over hun favo speler of club:
- zelf artikelen kunnen schrijfen en publiceren
- zelf filmpjes kunnen plaatsen
- zelf forumtopics kunnen starten
Ook kunnen mensen club- of spelerwatcher worden en die krijgen dan rechten om de gegevens van de speler of club in kwestie aan te passen/bij te houden.

Wie wil er naar kijken en op- of aanmerkingen geven?

Ik ben er een tijdje mee bezig geweest en wil graag phphulp.nl bedanken voor de hulp die ik heb gekregen als ik weer eens vastliep.
En in het bijzonder wil ik bedanken:
- Ger van Steenderen die me enorm heeft geholpen met sql. Bedankt Ger!
- ErwinH
- Ariën
- SanThe

Groet,

Jo
thanx. Ik ga binnenkort even kijken wat er gebeurt bij EXPLAIN.

Nu even Feyenoord kijken...
Het verschil is dat XHTML van 2000 is en HTML5 van 2014. HTML5 heeft een hoop nieuwe toevoegingen en het is altijd verstandig met de tijd mee te gaan. Je draait toch ook niet meer op Windows Millennium? ;-)

Google maar eens wat er allemaal bij gekomen is in HTML5. Niet alleen een hoop tags en input types, maar ook andere leuke dingen. Je kunt bijv ook animeren in HTML5, spelletjes maken (zie de Google Doodles), bestanden slepen, etc.
OK, ik heb nu een mobiele pagina voor artikel klaar.

voorbeeldje:

http://www.devoetbalscout.nl/m_artikel.php?artikelID=101

(je kunt trouwens ook http://www.devoetbalscout.nl/artikel.php?artikelID=101"; gebruiken want dan wordt je doorverwezen naar m_artikel.php als je op de mobiel opent)

Het vreemde is: wanneer ik deze pagina bekijk in Developper - Tools i.c.m. de mobiele-modus, dan wordt deze pagina prima weergegeven. De breedte is normaal (bijv. 320px, afhankelijk van gekozen type mobiel)

Echter, als ik deze pagina op mijn iPhone5 bekijk, dan wordt hij helemaal uitgezoomd weergegeven. De breedte lijkt wel meer 1200px.

Wat is hier aan de hand?
Je moet aangeven dat je site niet gescaled moet worden, en op het eerste zoom-level vertoond moet worden. Dit kan met dit in de head-sectie van je site.

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">

Ik raad je wel aan om dit i.c.m. met de HTML5 doctype te doen, want ik heb geen idee hoe browser in het old XHTML1.0 erop zullen reageren.
A thanx. Het geef het nu correct weer, ook in XHTML.

Veranderen naar HTML5 staat ook nog op de planning, maar ik wil me eerst even richten op de snelheid van de voorpagina.

Wat vinden jullie overigens van mijn mobiele-artikel-pagina ? (en mijn mobiele inlog-, registratie en wwvergeten- pagina's?)

Je kunt als je ingelogd bent ook reageren op - en sterren geven aan artikelen.

testaccount is nog steeds deze...

email:
[email protected]
wachtwoord:
Testaccount1
Jo Immanuel op 02/03/2018 17:00:36

Veranderen naar HTML5 staat ook nog op de planning, maar ik wil me eerst even richten op de snelheid van de voorpagina.

Een doctype is zo aangepast in ieder geval.
oh dat kan gewoon?

en dan die ellelangeregels:
"<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">;
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">";

simpelweg vervangen door:
"<!DOCTYPE html>
<html>"?

Edit: Ah. op mijn testserver werkt dit prima!

Iemand die iets kwijt wil over mijn nieuwe mobiele artikel-pagina? Het is de eerste mobiele pagina die ik heb gebouwd. Je kunt nu ook inloggen en registreren op mobiel.

Ik zou wel even je pagina valideren bij W3 om zeker te zijn of alles klopt.

Edit: Ah. op mijn testserver werkt dit prima!

Ik had niet anders verwacht. Want een server heeft niks met HTML van doen ;-)
Oh jeetje, ik stop de hierboven gegeven url even in W3 en ik krijg 76 fouten en 3 waarschuwingen.

Wat ik vooral veel vergeet is bij <meta name="twitter:card" content="summary_large_image"> om "/" voor ">" te doen.
Dan heb je wat op te lossen. Maar mogelijk valt het wel mee, als bepaalde content in PHP in een loop zit.

Reageren