Beste mensen,

Ik heb onlangs mijn website live gezet.

Let op: er is nog 'geen' mobiele website! Dat staat nog op de planning.

Dit is hem:

www.devoetbalscout.nl

Korte uitleg over de website:
Het is een website waar mensen over hun favo speler of club:
- zelf artikelen kunnen schrijfen en publiceren
- zelf filmpjes kunnen plaatsen
- zelf forumtopics kunnen starten
Ook kunnen mensen club- of spelerwatcher worden en die krijgen dan rechten om de gegevens van de speler of club in kwestie aan te passen/bij te houden.

Wie wil er naar kijken en op- of aanmerkingen geven?

Ik ben er een tijdje mee bezig geweest en wil graag phphulp.nl bedanken voor de hulp die ik heb gekregen als ik weer eens vastliep.
En in het bijzonder wil ik bedanken:
- Ger van Steenderen die me enorm heeft geholpen met sql. Bedankt Ger!
- ErwinH
- Ariën
- SanThe

Groet,

Jo
- Ariën - op 02/03/2018 17:47:21

Dan heb je wat op te lossen. Maar mogelijk valt het wel mee, als bepaalde content in PHP in een loop zit.

Ik moet toch alle bestanden nalopen om XHTML te vervangen door HTML5. Kan ik mooi samenpakken.

Ik gebruik idd veel content in loopjes.

[size=xsmall]Toevoeging op 02/03/2018 18:04:08:[/size]

Loop nu trouwens tegen weer een nieuw probleem aan: op de mobiel wordt het artikel nu goed weergegeven, maar op de iPad wordt het geheel ook als mobiel weergegeven. En dat wil ik niet.

Ik gebruik de volgende (php-)bestanden voor device-herkenning.

https://github.com/codexworld/Mobile-device-detection-in-PHP/blob/master/user_agent.php
https://github.com/codexworld/Mobile-device-detection-in-PHP/blob/master/user_agents_config.php

nu heb ik uit het laatste bestand de regel met iPad weggehaald, maar dat heeft geen resultaat.
Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat op de tablet wel gewoon de desktop-versie wordt weergegeven?
De laatste update daar was twee jaar terug. Dus ik zou als ik jouw was zoeken naar iets wat actief ontwikkeld wordt.

Er zijn ook classes met een isTablet() functie.

Deze heb ik ooit gebruikt:
http://mobiledetect.net
Ah super. Net even snel getest met mobiledefect en op mobiel krijg je nu de mobiele versie en op de ipad de desktopversie.

Hartstikke bedankt Ariën.

Nou, ik kan wel weer even vooruit.
UPDATE:

Ik heb een nieuwe indexpagina voor desktopversie.

Zouden mensen hier naar willen kijken en hun mening kunnen geven? www.devoetbalscout.nl

Veranderingen:
- rustiger en overzichterlijker (denk ik zelf in ieder geval...)
- ik heb beter duidelijk proberen te maken wat je op mijn website allemaal wel niet kunt doen
- XHTML > HTML5
- en de pagina is vooral een stuk SNELLER! Eerst duurde het laden van de pagina +- 14 secondes. Nu volgens mij minder dan een seconde.
Als ik op het logo klik verwacht ik dat ik terug ga naar de home pagina maar er gebeurd niets.
ah. Daar heb ik niet aan gedacht. Goed idee. Ik heb het nu ingebouwd.
Ik zou die box waarin je argumenten staan om aan te melden misschien niet steeds in een loop faden, maar gewoon at random te laten zien. De meeste mensen klikken gehaast en wachten niet graag op teksten.

En volgens mij laadt hij nu op het eerste zoomlevel.
Random zou mooi zijn, maar hoe doe ik dat dan? Ik ben geen ster in javascript maar gebruik momenteel dit scriptje

$(function() {
    var i = 0;
    var delay = 9000; 
    var items = $(".indexblokslider li");
    items.eq(0).show();
    var len = items.length;
    setInterval(function() {
        items.filter(":visible").fadeOut(function() {
            items.eq(++i % len).fadeIn();
        });
    }, delay);
});

Er zitten dan allemaal <li>-items in een <ul>-list met class "indexblokslider". Hoe kan je deze functie random maken?

ps: lekker snel is die nu he? Ik had de wedstrijden op de indexpagina veels te ingewikkeld gemaakt. Nu doe ik alleen de wedstrijden van vandaag.
PHP kent ook mogelijkheden voor random teksten. Per pageview een nieuwe.
- Ariën - op 05/03/2018 15:37:55

PHP kent ook mogelijkheden voor random teksten. Per pageview een nieuwe.

Ah. Ik wil eigenlijk meer per pageview random 1 van de teksten en dat die na verloop van tijd wordt vervangen door random 1 van de andere teksten. Dus dat er ook geswitched wordt van tekst tijdens een pageview.

[size=xsmall]Toevoeging op 05/03/2018 15:59:33:[/size]

Ik heb zoiezo even de snelheid van het wisselen van de teksten verhoogd.

Reageren