Op mijn website server is een nieuwe php versie 5.3 draaiend, maar krijg nu foutmeldingen en de website functioneert niet meer

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/jdouma/domains/zerospec.com/public_html/admin/includes/classes/language.php on line 87

Dit is de code op regel 87
if (eregi('^(' . $value . ')(;q=[0-9]\\.[0-9])?$',

Wie kan me hier mee helpen?
Die versie is al zeer oud.
Welke draai jij volgens phpinfo() ?
register_globals zijn verwijderd sinds php 5.4
De shop heb ik in 2003 gemaakt/samengesteld in oscommerce..ja is antiek en er is een andere versie van PHP gekomen...ging al die jaren goed tot een paar weken terug..blijkbaar heeft de webhoster niet meer die oude php versie beschikbaar op de server omdat ie de shop op php 5.3 heeft gezet.

Helaas ontkom er niet aan om te proberen dit te repareren

[size=xsmall]Toevoeging op 10/02/2019 15:37:33:[/size]

Kan op de server ook PHP 5.4/5.5/5.6 en 7.0 t/m 7.3, maar de webhost heeft het op php 5.3 gezet
Ik zou maar overstappen op de nieuwste versie of andere webshopsoftware. Oude webshopsoftware gebruiken is vragen om problemen. Ook op gebied van veiligheid.
Zou ik op een andere versie dan 5.3 moeten instellen ..is dat handiger voor de oude code ?

[size=xsmall]Toevoeging op 10/02/2019 15:42:46:[/size]

De shop word niet meer gebruikt voor de verkoop, maar fungeert als reclame bord.
De tijd van grote verkopen voor deze produkten is over, dus overstappen naar een andere websshopsoftware heeft helaas geen zin.
Nee, want nieuwe versies brengen niet alleen nieuwe features, maar ook security fixes. Daarom moet je nooit bij oude versies blijven.
Is ook nooit gehackt en betalingen zijn versleuteld ..heb er wel wat mee gedaan tegen spiders en heeft search vriendelijke url

Ik hoop dat ik de shop nog weer draaiend krijg :)
Als je er niks actiefs mee doet, waarom maak je het niet statisch in HTML? Het zou jammer zijn als je klantgegevens uit zouden lekken via een jaren oude exploit.

Ben met je eens omt upgraden, maar de shop had wat ingebouwde speciale dingen die er ingeprogrammeeerd waren

[size=xsmall]Toevoeging op 10/02/2019 15:49:00:[/size]

Maar de mogelijkheid om wat produkten te bekijken voor mogelijke klanten is wel handig
Of laat de beveiliging auditten door iemand. Het is jammer als iemand de boel erdoor kan hacken.
Klantgegevens waren heel summier
De foutmelding eregi ..is weer te zien

[size=xsmall]Toevoeging op 10/02/2019 15:55:33:[/size]

Opmerkelijk genoeg in 16 jaar nooit gehackt geweest.

[size=xsmall]Toevoeging op 10/02/2019 15:56:28:[/size]

Krijg ik deze site weer draaiend en te zien ?

Reageren