Ik heb het idee dat je iets nostalgisch in ere wilt houden. Diep respect daarvoor.
Maar op een gegeven moment loop je echt tegen een moment aan dat de code zeer verouderd is, en niet meer aan de eisen voldoet om te kunnen blijven draaien zonder dat je de code grondig op de schop moet gooien. Dan kijk ik bijvoorbeeld naar de oude mysql_*** functies die in PHP7 zijn geschrapt. Maar ook als het oude code is moet je heel goed kijken naar waar er veiligheidslekken zitten.
Hoeveel tijd wil je erin steken?
Ik zou als ik jouw was toch afwegen wat voor jouw het beste is. Maar gezien je weinig ervaring lijkt te hebben is rücksuchtslos een code van tien jaar oud debuggen niet echt een goed idee ;-)
Als je opnieuw een webshop wilt starten zou ik kiezen voor iets nieuws wat up-to-date is: WooCommerce, Magento (best zwaar), OpenCart, Prestashop.
Inderdaad ja nostalgie speelt mee..heb weleens een paar keer aangeboden aan mijn broer om een een nieuwe shop te laten maken via de Ukraine toen ..jaren terug..helemaal op maat en goedkoop ,of zelf een nieuwe te maken, maar hij ziet de noodzaak er niet van in.
[size=xsmall]Toevoeging op 13/02/2019 11:15:00:[/size]
Was voor mij een hobbie ding..proberen een webshop te maken
Zit nog op admin van de shop t ekijken en zie overal nieuwe foutmeldingen..ook bij ideal betalingen
Kans dat er helemaal niet meer betaald kan worden met ideal
Als je dit zo ziet denk ik toch: finito shop..
Daarom gewoon met een nieuwe shop beginnen. Tegenwoordig hebben de meeste shopping-carts zeer veel plugins voor iDeal, AVG, cookie waarschuwingen etc, zodat je niet aan de basis hoeft te sleutelen.
Bedankt!
Ik laat de shop maar zo, betalingen lukt ook niet meer en de persoon die m gebruikt vind het ook goed zo
Heb geen zin meer om een hele nieuwe shop te gaan maken.
[size=xsmall]Toevoeging op 14/02/2019 10:14:12:[/size]
Ben toch weer begonnen met xampp te installeren en binnen no time had ik oscommerce en wordpress draaiend.
Vroeger zat ik te hannessen met xapp om draaiend te krijgen en lukte dan niet, maar het is nu zo gebruiksvriendelijk gewordende installatie..super.
Oscommerce ..als ik zie hoe die contributies zijn gepresenteerd op de ontwikkelsite..heb ik er geen zin meer in om iets met oscommerce te doen
Ga maar een iets proberen met wordpress woocommerce en hun gratis storefront.. (ingewikkeld die wordpress vergeleken met oscommerce)
Bedankt Arien!
Het eerste probleem dient zich al aan: hoe de themes en wordpress bestanden te downloaden vanaf internet in xampp
Dat is wel zo gemakkelijk weet ik bij een eerdere wordshop die op een server stond
[size=xsmall]Toevoeging op 14/02/2019 10:50:06:[/size]