Op mijn website server is een nieuwe php versie 5.3 draaiend, maar krijg nu foutmeldingen en de website functioneert niet meer

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/jdouma/domains/zerospec.com/public_html/admin/includes/classes/language.php on line 87

Dit is de code op regel 87
if (eregi('^(' . $value . ')(;q=[0-9]\\.[0-9])?$',

Wie kan me hier mee helpen?
Ik heb net uitgelegd welke commando je in Firefox moet gebruiken, en dat je bij de 'Network'-tabblad moet kijken.

Zonder code is het lastig te zeggen wat je moet aanpassen, maar gelukken hebben we Google nog, met onder meer:
https://stackoverflow.com/questions/1086539/assigning-the-return-value-of-new-by-reference-is-deprecated

In de meeste gevallen is het een kwestie van een ampersand-teken verwijderen.

En eventueel kan je ook Deprecated-meldingen verbergen:

error_reporting(E_ALL ^ E_DEPRECATED);

Maar ik vind dit niet echt een geweldige oplossing, omdat je kans hebt dat bij een toekomstige update van PHP de functie helemaal stuk gaat, want ze waarschuwen niet voor niets.
Zou die ajax programmering dan ook op de verouderde php programmering gebaseerd zijn geweest ?, terwijl de webhost zegt dat er kleine wijzigingen gedaan zijn aan de server php versie.
Heb het eerder gehad met deze webhost dat de shop niet meer werkte door een hogere versie van PHP en toen hebben ze het weer teruggezet..en nu weer veranderd?

Verklaart wel waarom er nu verouderde foutmeldingen komen ..en de ajax programmering vastloopt
Kijk er vanavond verder naar.

[size=xsmall]Toevoeging op 12/02/2019 17:24:15:[/size]

Foutmeldingen onderdrukken is eigenlijk het paard achter de wagen spannen :)
Foutmeldingen onderdrukken doe je eigenlijk alleen op een site die live staat, waarbij de eventuele fouten dan in een error-logfile worden opgevangen. Niemand van je bezoekers heeft wat aan technische foutmeldingen, en je wilt mensen ook niet meer wijsmaken dan ze al zijn ;-)

Alleen bij ontwikkeling is het handig om PHP-errors te zien.

Heb het ampersand-teken verwijderd in $JsHttpRequest =& new => $JsHttpRequest = new
Er gebeurt nog niets.
Dan hebben we wat meer aan wat meer relevante code.
JsHttpRequest.Php? Het ging toch echt om load.php?
Nog steeds dezelfde foutmelding op regel 10 van load.php ?
$HTTP_GET_VARS staat er ook nog in ..kan me herinneren dat ook verouderd is
Als je weet welke bestanden van belang zijn voor de produktzoeker met het wiel kan je deze bekijken op verouderde code.

Of zijn er nog meer foutmeldingen te traceren ?
Staan er nog 1 op de shop
Deprecated: Function session_is_registered() is deprecated in /home/jdouma/domains/zerospec.com/public_html/admin/includes/functions/sessions.php on line 74

[size=xsmall]Toevoeging op 12/02/2019 23:17:09:[/size]

Helaas ik kom er niet uit
Wat is nou de relevante code van load.php?
Verder is: $HTTP_GET_VARS tegenwoordig $_GET

Dit heb ik al uitgelegd:

Deprecated: Function session_is_registered() is deprecated

Nou ja , je ziet wel dat ik geen php programmeur ben, maar zoals zo velen een webshop maakten mbv het oscommerce forum
Het is ondoenlijk om een programmeurs skills in php te willen hebben voor 1 webshop
Misschien is dit forum voor de wanna be php programmeurs of een steuntje in de rug?

[size=xsmall]Toevoeging op 13/02/2019 00:22:46:[/size]

Tsja, de relevante code voor de produktzoeker ..als de functie van dit load.php bestand is om variabelen in het geheugen te zetten ?
Mogelijk voor een aanroep van de AJAX-request.

[size=xsmall]Toevoeging op 13/02/2019 00:34:10:[/size]

we doen ons best als het niet lukt ..pech gehad..je moet wel realistisch blijven he :)

Reageren