Op mijn website server is een nieuwe php versie 5.3 draaiend, maar krijg nu foutmeldingen en de website functioneert niet meer

Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/jdouma/domains/zerospec.com/public_html/admin/includes/classes/language.php on line 87

Dit is de code op regel 87
if (eregi('^(' . $value . ')(;q=[0-9]\\.[0-9])?$',

Wie kan me hier mee helpen?
session_is_registered()bestaat al heel lang niet meer, en is in PHP 5.4.0 vervangen.
Met dit kan je kijken of een sessie met als naam iets bestaat:

<?php
if(isset($_SESSION['iets'])) {
	// De sessie bestaat
} else {
	// het bestaat niet
}
?>

Php 5.3.29 Geïnstalleerd
Php 7.1.26 Geïnstalleerd (php2)
zie ik staan op de server.. 2 versie geinstalleerd ,wat is dit?
Twee versies waarbij je kan omswitchen van de één naar de ander. Volgens mij is dit in DirectAdmin? Dan kan je bij de domeininstellingen geloof ik bepalen welke PHP-versie je wilt.

Uiteraard raad ik de nieuwste aan. Vooral om dat er functies in PHP 5.4 erbij zijn gekomen die in PHP 5.3 missen. En de veiligheid ;-)
Heb gevraagd of de shop op php 7.1 kan draaien ?

[size=xsmall]Toevoeging op 13/02/2019 10:26:24:[/size]

Zo ja, dan is er al een veiligere shop ?
Dat kan jezelf toch instellen in DirectAdmin? Je hebt immers de keuze uit twee versies.

En waarom zoek je nou opeens een nieuwere shop? Je was er toch mee gestopt?
Heb het al ingesteld, maar vraag het nog maar eens aan de webhost
Is er nu al een grotere veiligheid op de shop gekomen of moet er ook nog meer aan de oude code gesleuteld worden voor de veiligheid?

[size=xsmall]Toevoeging op 13/02/2019 10:33:34:[/size]

Zolang de shop draait zijn we er niet mee gestopt hoor.

[size=xsmall]Toevoeging op 13/02/2019 10:34:11:[/size]

Het is een slapende shop geworden :)
Dan zul je echt de code moeten doorspitten en (laten) auditten op de security. Of de boel lekker statisch maken.
De produkten staan wel op: "Call for Price" en veel produktomschrijvingen zijn onvolledig geworden doordat de links wegvvielen naar andere sites.
Zou mooi zijn als de shop weer helemaal gebruiksklaar is met php 7.1 en alle niet-werkende onderdelen het weer doen.

[size=xsmall]Toevoeging op 13/02/2019 10:39:55:[/size]

Ja, had vroeger een goedkoop adres in de Ukraine voor programmeren, maar bestaat niet meer.
Ik vind het bijzonder dat je dit spul van vele jaren oud blijft onderhouden terwijl de webshop niet meer actief is, zoals je eerder zei. :-P

Het ligt er ook aan hoeveel tijd je erin wilt besteden, voor iets dat niet actief gebruikt wordt. ;-)

Als ik jouw was zou in dit geval een aparte portfolio-site maken met de producten die verkocht zijn. Zo is er voor de bezoekers geen verwarring meer of de webshop nog wel of niet actief is, en etaleer je jouw producten bij wijze van spreke in een vitrinekast in plaats van een winkelstellage.
Kan ik niet een testserver maken en zelf de code onderzoeken op veiligheid, want er zijn wel tools voor?

[size=xsmall]Toevoeging op 13/02/2019 10:52:09:[/size]

"Call for price" voor een produkt is een aanwijzing voor een klant wat ie kan doen :)

[size=xsmall]Toevoeging op 13/02/2019 10:54:46:[/size]

Er is een dealerschap met produkten uit Amerika en misschien dat ik deze produkten weer een prijs geef en ze besteld kunnen kunnen worden, maar dan moet de shop 100 % goed werken

Reageren