Hallo,

Ik ben Jessy van Lieshout, ik ben 18 jaar oud en ik heb jullie hulp nodig bij een opdracht die ik gekregen heb.

Ik moet een knock-out gaan maken voor een tennisvereniging.

In de applicatie moet een functie komen die de winnaars van elke ronde automatisch doorzet naar de volgende ronde. Hierbij wordt willekeurig een tegenstander gekozen, dit voorkomt vriendjespolitiek. Dit moet zichtbaar worden in een knock-out systeem. De winnaar krijgt dan een kleur. De uitslagen van de wedstrijd worden handmatig door middel van een formulier in de database gezet. De spelers van de 1e ronde worden automatisch bepaald van de aanmeldingen. Dit moet aan de macht van 2 spelers zijn. Als in de eerste ronde geen macht van 2 is worden er in de 1e ronde minder spelers geplaatst waardoor het aantal spelers in de volgende ronde wel aan de macht van 2 is.

Dit betekent dat sommige spelers direct door gaan naar ronde 2.

Sommige aanmelders leveren zelf de aanmeldingen, deze xml files moeten geimporteerd worden door iemand die geen verstand heeft van programmeren.

Wie kan mij helpen bij deze uitdaging? Ik heb de hele dag gepuzzeld maar kom er niet uit.

Alvast bedankt,
Maddy
Deze spelers worden door xml files in de database gezet. Er komt ook een crud op de website waarbij het handmatig ingevuld kan worden
Wat concreter, waar loop je nu eigenlijk op vast?
Weet je niet hoe je een xml bestand moet laden?
Daar loop ik inderdaad ook op vast. Deze xml files moeten namelijk door iemand die geen verstand heeft van programmeren ingevoerd kunnen worden. hier staan de namen van de spelers en de namen van de scholen in.
Maar als je dan toch een database gebruikt, waarom dan niet meteen in de database zetten.
Dus het hele stuk xml eruit halen? Dat is toch een stuk handiger.
Dan hoef je alleen maar een formulier te maken en te inserten in de database.
Dat klopt, maar in de opdracht staat omschreven dat deze bestanden door scholen als xml files aangeleverd worden. Iemand die geen verstand heeft van ICT/niet bij de database kan komen moet deze in kunnen vullen.
SimpleXML kan hierbij helpen. Je kan dan een gespecificeerde XML uitlezen en deze in de database verwerken.
Zou jij mij uit kunnen leggen hoe dit werkt?
Stap 1: Open Google
Stap 2: Vul "SimpleXML"
Stap 3: Klik eerste link aan die iets over een 'manual' rept.
Stap 4: Ga aandachtig lezen en proberen.

Kom op zeg...
Iets meer zelfstandigheid is wel gewenst. Het is jouw schoolproject. Met een mentaliteit om na 1 minuut al om hulp te vragen kom je in het bedrijfsleven ook niet ver.
Het punt is dat ik hier al 2 dagen mee bezig ben en nog geen stap verder ben gekomen, ook niet na het googlen. Daarnaast hebben wij dit op de opleiding nog niet behandeld.
Misschien een tip om dit even met de rector/mentor te overleggen? Ik weet niet hoeveel tijd hiervoor gepland is, maar als je nog weinig tot niks over PHP weet, dan is een applicatie als dit bouwen zo goed als onmogelijk in enkele dagen.

Reageren