Hallo,

Ik ben Jessy van Lieshout, ik ben 18 jaar oud en ik heb jullie hulp nodig bij een opdracht die ik gekregen heb.

Ik moet een knock-out gaan maken voor een tennisvereniging.

In de applicatie moet een functie komen die de winnaars van elke ronde automatisch doorzet naar de volgende ronde. Hierbij wordt willekeurig een tegenstander gekozen, dit voorkomt vriendjespolitiek. Dit moet zichtbaar worden in een knock-out systeem. De winnaar krijgt dan een kleur. De uitslagen van de wedstrijd worden handmatig door middel van een formulier in de database gezet. De spelers van de 1e ronde worden automatisch bepaald van de aanmeldingen. Dit moet aan de macht van 2 spelers zijn. Als in de eerste ronde geen macht van 2 is worden er in de 1e ronde minder spelers geplaatst waardoor het aantal spelers in de volgende ronde wel aan de macht van 2 is.

Dit betekent dat sommige spelers direct door gaan naar ronde 2.

Sommige aanmelders leveren zelf de aanmeldingen, deze xml files moeten geimporteerd worden door iemand die geen verstand heeft van programmeren.

Wie kan mij helpen bij deze uitdaging? Ik heb de hele dag gepuzzeld maar kom er niet uit.

Alvast bedankt,
Maddy
Dan lijkt mij beter om met jouw rector/mentor praten.

Wat is je geleerde kennis tot nu toe?
En wat is de duur van de opdracht?
Wij hebben voor deze opdracht max 12 uur. In het afgelopen drie jaar hebben wij geleerd:
Hoe je cruds maakt en eigenlijk de standaard dingen die je leert als je net begint met PHP.
Ik heb mijn mentor inderdaad een mailtje gestuurd, maar deze reageert nog niet terug.
Wow... Maximaal 12 uur ?!?
Als ik jouw was zou ik dit even aankaarten, want dit is zo goed als onmogelijk! De meeste tijd zit al in het leren van PHP, voordat je de applicatie kan bouwen.
Ik krijg nu de volgende foutmeldingen

Notice: Trying to get property 's_naam' of non-object in C:\xampp\htdocs\Tenniswedstrijden\startbootstrap-agency-gh-pages\php\import.php on line 29

Notice: Trying to get property 's_tussenvoegsel' of non-object in C:\xampp\htdocs\Tenniswedstrijden\startbootstrap-agency-gh-pages\php\import.php on line 30

Notice: Trying to get property 's_achternaam' of non-object in C:\xampp\htdocs\Tenniswedstrijden\startbootstrap-agency-gh-pages\php\import.php on line 31

Notice: Trying to get property 'sch_naam' of non-object in C:\xampp\htdocs\Tenniswedstrijden\startbootstrap-agency-gh-pages\php\import.php on line 32
Geef dan relevante code (+/- 20 regels). Nu is het glazen bol werk.

<?php
if(isset($_FILES['file']['name']) &&  $_FILES['file']['name'] != '')
{
 $valid_extension = array('xml');
 $file_data = explode('.', $_FILES['file']['name']);
 $file_extension = end($file_data);
 if(in_array($file_extension, $valid_extension))
 {
  $data = simplexml_load_file($_FILES['file']['tmp_name']);
  $connect = new PDO('mysql:host=localhost;dbname=tenniswedstrijden','root', '');
  $query = "
  INSERT INTO speler 
   (s_naam, s_tussenvoegsel, s_achternaam) 
   VALUES(:s_naam, :s_tussenvoegsel, :s_achternaam);

INSERT INTO school
    (sch_naam)
    VALUES(:sch_naam);
  ";
  $statement = $connect->prepare($query);
  for($i = 0; $i < count($data); $i++)
  {
   $statement->execute(
    array(
     ':s_naam'   => $data->speler[$i]->s_naam,
     ':s_tussenvoegsel'  => $data->speler[$i]->s_tussenvoegsel,
     ':s_achternaam'  => $data->speler[$i]->s_achternaam,
     ':sch_naam' => $data->school[$i]->sch_naam
    )
   );
?>

Wat meldt een print_r() op $data?

Gelukkig hebben we ook code-tags voor code. Dat leest wat makkelijker hier. Ik heb ze even geplaatst.
Warning: PDOStatement::execute(): SQLSTATE[HY093]: Invalid parameter number: parameter was not defined in C:\xampp\htdocs\Tenniswedstrijden\startbootstrap-agency-gh-pages\php\import.php on line 33
SimpleXMLElement Object ( [aanmelding] => Array ( [0] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Piet [spelerachternaam] => Pietersen [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [1] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Mohammed [spelerachternaam] => Oualiki [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [2] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Susan [spelerachternaam] => Blankers [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [3] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Iris [spelerachternaam] => Donkervorst [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [4] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Ali [spelerachternaam] => Abdul [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [5] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Steven [spelerachternaam] => Speelberg [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [6] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Maarten [spelerachternaam] => Leest [spelertussenvoegsels] => van [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [7] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Anton [spelerachternaam] => Teunnissen [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [8] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Petra [spelerachternaam] => Jansen [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [9] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Peter [spelerachternaam] => Kapteijns [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) [10] => SimpleXMLElement Object ( [spelervoornaam] => Esra [spelerachternaam] => Elha [spelertussenvoegsels] => SimpleXMLElement Object ( ) [schoolnaam] => Koning Willem I College ) ) )

Reageren