Beste mensen,

Ik ben een app aan 't ontwikkelen. Deze app moet gegevens kunnen versturen naar een e-mail adres. Volgens mijn opzoekingen moet dit gebeuren via een PHP formulier. Ik heb dit PHP formulier reeds aangemaakt, maar nu moet het nog "geïntegreerd" worden in mijn webruimte (zo heb ik het geïnterpreteerd) zodoende dat dit kan werken in de applicatie waarmee ik een app ontwikkel.

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is voor jullie, voor mij persoonlijk is dit nogal een "moeilijke" opgave.

Ik kijk uit naar jullie oplossingen en raad.

Alvast bedankt

Evelien - een beginnende ontwikkelaar
Je hosting blokkeert blijkbaar php-scripts.
Welke hosting heb je nu dan? En welk pakket?

Ik vermoed sterk dat je bij jezelf tot hun klantenservice moet wenden om je pakket aan te laten passen.
Mijndomein.nl en ik heb webhosting, domeinnaam en e-mail...
Kan je wel een .html bestand uploaden of een afbeelding?
Dan lijkt het erop dat je hosting geen PHP toestaat. Misschien heb je nog een oud pakket in gebruik? Dus neem met hun klantenservice contact op.
Beste Ariën,

mijndomein laat PHP toe:

PHP is onderdeel van het pakket 'Webhosting', de PHP-versie is aangepast naar 7.3. De ondersteuning van de verouderde PHP-versies 7.1 en 7.2 zijn komen te vervallen. Het is niet langer mogelijk hiervan gebruik te maken.

Mocht je website na het aanpassen van de PHP-versie;

Een witte pagina tonen zonder inhoud
De melding "De site ondervindt technische problemen. Controleer de admin e-mail inbox van je website voor instructies." tonen (Wordpress)
De melding "Error 500" tonen
Niet alle onderdelen van de website functioneren

Kan u dit nogmaals nakijken voor mij wat dan uiteindelijk toch een probleem zou kunnen vormen?

Dank
Het gaat al bij het uploaden fout, dus aan het script lijkt het zelf niet te liggen.
Werkt het uploaden van een simpel test.html bestand wel?

En was dat de reactie van de klantenservices?
De klantenservice werkt niet doorheen het weekend en er werd doorverwezen naar de FAQ. Dit was daarop terug te vinden. Ofwel heb ik iets fout gedaan bij het opslaan van het script. Ik kopieer het script naar een word document en sla dit op als een docx. bestand. Daarna verander ik het in .PHP - kan het zijn dat ik hierbij een fout maakte?
Mja je kunt het beter nog eens proberen door het in Kladblok te plakken en op te slaan. Gebruik je windows? zet dan in je mapopties even de optie aan dat je van bekende bestanden ook de extensie wilt zien want dat is nog wel eens een dingetje. Anders krijg je straks een bestand die test.php.txt heet maar windows laat dan die.txt extensie weg wat verwarrend kan werken.

Reageren