Ik ben een app aan 't ontwikkelen. Deze app moet gegevens kunnen versturen naar een e-mail adres. Volgens mijn opzoekingen moet dit gebeuren via een PHP formulier. Ik heb dit PHP formulier reeds aangemaakt, maar nu moet het nog "geïntegreerd" worden in mijn webruimte (zo heb ik het geïnterpreteerd) zodoende dat dit kan werken in de applicatie waarmee ik een app ontwikkel.
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is voor jullie, voor mij persoonlijk is dit nogal een "moeilijke" opgave.
Van *.docx naar .php lijkt me niet echt de bedoeling.
*.docx is geen textbestand. Werk dan liever in Notepad of een simpele texteditor die MacOs heeft. TextEdit, volgens mij.
Het kan dat een veiligheid bij de hosting het bestand geweigerd heeft omdat het er geen PHP-inhoud in zit?
Dus maak eens als test met een simpele editor een bestand (index.php) aan met:
<?php
echo "Hallo wereld";
?>
En bekijk de URL van je site dan eens.
Lukt het uploaden dan wel?
Als ik nu ergens geen verstand van heb is het de mac. Maar ik zou de meest basic editor gebruiken en dat lijkt TextEdit te zijn..
Als je meer plannen hebt met PHP zou je ook Netbeans kunnen downloaden en installeren. Dit is een prima php editor met allerlei handige snufjes die van pas zullen komen.
Bij teksteditor bij mijn MacBook krijg ik de keuze uit RTF, .html, .odt, .docx, .xml, .doc wat betreft opslagmogelijkheden. Sla ik het dan op in een .html versie en pas ik nadien de bestandsnaam gewoon aan in test.php ipv test.html?
Ik vind nergens een editor (ook niet in windows) die een rechtstreekse opslaan als biedt met .php - dus moet je toch in een andere extensie opslaan om dan om te zetten naar .php?
Zo te zien moet je 'Plain Text' aangeven, en vervolgens kan je gewoon als bestandsnaam:
'index.php' invoeren. Dan kan er een bevestingspop-up komen met de vraagt of je het echt onder die naam wilt opslaan.
Ok - ik moest in FileZilla de map PUBLIC openen en dan kon ik dit test.php wel invoeren. Dit is EINDELIJK gelukt, dankkwel. Dus nu is het php bestand in de map public geplaatst. Hoe kan ik nu verder? Als ik de site open zie ik het nergens staan of dergelijke. Het staat nu wel in mijn public file in FileZilla.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat het werkt? Hoe kan ik het testen?
Dank!
[size=xsmall]Toevoeging op 29/03/2020 18:03:32:[/size]
[quote="Evelien Hertveldt op 29/03/2020 18:03:31"]
Ok - ik moest in FileZilla de map PUBLIC openen en dan kon ik dit test.php wel invoeren. Dit is EINDELIJK gelukt, dankkwel. Dus nu is het php bestand in de map public geplaatst. Hoe kan ik nu verder? Als ik de site open zie ik het nergens staan of dergelijke. Het staat nu wel in mijn public file in FileZilla.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat het werkt? Hoe kan ik het testen?
Dank!
Excuseer, ik moest in FileZilla de map public openen en daar nogmaals op "sites" klikken. Daar kan ik de .php file wel laten inlopen. Klopt dit dan nog steeds? En hoe test ik dit dan?
[size=xsmall]Toevoeging op 29/03/2020 18:03:32:[/size]