Ik ben een app aan 't ontwikkelen. Deze app moet gegevens kunnen versturen naar een e-mail adres. Volgens mijn opzoekingen moet dit gebeuren via een PHP formulier. Ik heb dit PHP formulier reeds aangemaakt, maar nu moet het nog "geïntegreerd" worden in mijn webruimte (zo heb ik het geïnterpreteerd) zodoende dat dit kan werken in de applicatie waarmee ik een app ontwikkel.
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is voor jullie, voor mij persoonlijk is dit nogal een "moeilijke" opgave.
En als dat gelukt is kun je het bestand misschien wel hernoemen naar test.php ? (Dat doe je door in Filezilla in het rechter venster op het bestand te klikken zodat deze geselecteerd is en dan op F2 te drukken)
[size=xsmall]Toevoeging op 29/03/2020 18:08:45:[/size]
Maak anders een subdomein (website met hosting) om een afgebakend stukje hosting te maken voor de scripts voor je app. Bijvoorbeeld: app.ehdeveloping.nl.
Dan hoef je geen scripts in je Wordpress gedeelte te plaatsen, wat verwarrend kan zijn. Ik vermoed dat je dan alles in de map 'app' moet zetten van je publieke map. Maar dat moet wel duidelijk worden via de beheerpagina van MijnDomein.
Dit was een website die ik moest maken in de cursus Wordpress. Dus inderdaad een Wordpress pagina. Deze mag eigenlijk volledig weg, daar dit een probeersel was. Ik probeer jullie tips en kom nadien terug met meer nieuws. Bedankt alvast.
Het aanmaken van een subdomein is gelukt. Ook het importeren van het test.php file in dit subdomein is gelukt via FileZilla. Als ik dan de website intyp app.ehdeveloping.nl dan krijg ik de website van mijn domein te zien. Verder niets...
Echter lijk je geen PHP aan te hebben staan?
Gezien die eerdere foutmelding bij het uploaden, vermoed ik dat je geen PHP in je webhostingpakket hebt zitten? Of misshcienniet in dit subdomein? Werkt het wel in je normale website (app.ehdeveloping.nl)?
Bij de instellingen staat zowel SSL actief als PHP. Zowel op eigenlijke pagina als op subdomein.
http://app.ehdeveloping.nl/test.php geeft inderdaad het script weer. Dus zo zou het in orde moeten zijn en online staan? Als ik deze link invoer in de app, dan zou deze door dit script een e-mail moeten verzenden naar mijn persoonlijke mail?
Dat script zou je dus niet mogen zien, en hoort dus uitgevoerd te worden door de server.
Ik neem aan dat je brei aan HTML-opmaakcodes (zie rechtsklik -> bron weergeven) niet werkelijk in je test.php hebt staan?