Beste mensen,

Ik ben een app aan 't ontwikkelen. Deze app moet gegevens kunnen versturen naar een e-mail adres. Volgens mijn opzoekingen moet dit gebeuren via een PHP formulier. Ik heb dit PHP formulier reeds aangemaakt, maar nu moet het nog "geïntegreerd" worden in mijn webruimte (zo heb ik het geïnterpreteerd) zodoende dat dit kan werken in de applicatie waarmee ik een app ontwikkel.

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is voor jullie, voor mij persoonlijk is dit nogal een "moeilijke" opgave.

Ik kijk uit naar jullie oplossingen en raad.

Alvast bedankt

Evelien - een beginnende ontwikkelaar
Het spijt me, maar ik begrijp er momenteel niets meer van. Ik had de link eens ingevoerd in de app, waar ik inderdaad het script te zien krijg. Wat bedoel je met "brei aan HTML-opmaakcodes (zie rechtsklik -> bron weergeven)"?

Het is effectief opgeslagen als een PHP file, zo staat het alleszins bij de extensie.
Dat script hoor je dus niet te mogen zien in je browser. Nu ben ik benieuwd wat er precies is je test.php staat?

Als je in je browser op die pagina rechtsklikt met je muis, en kiest voor 'Bron weergeven', 'Paginabron weergeven' (of iets in die trant) dan zie je een berg met HTML-code. Kijk even of die berg HTML-code niet daadwerkelijk in je test.php staat.

Even kijken en vergelijken dus!

Edit:
Ik zie het al: 'Cocoa HTML Writer'

Je moet geen HTML writer gebruiken, maar gewoon een simpele editor. Zoiets als TextEdit. Nu sta je dus met die Cocoa HTML Writer dus op een vage manier je PHP-code op te maken in alle syntax-kleurtjes van de regenboog, en daar heb je niks aan. Enkel als je het aan iemand wilt laten zien.
Ik zoek even op...
Het PHP-bestand wat je uploadt moet echt zo rauw mogelijk zijn, zoals jij het ook leest.
Probeer dit eens?

<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors',1);

$to = '[email protected]'; // waar je het mailtje op wilt ontvangen.
$subject = 'test mailtje';
$message = "Volgende gegevens ontvangen:\n\n";

foreach($_GET as $key => $value)
{
    $message .= $key . ': ' . $value . "\n";
}

if(mail($to, $subject, $message))
{
    echo 'Mail is verstuurd.';
} else {
    echo 'Er gaat iets mis.';
}
?>

Je zou dan in ieder geval minstens een error moeten zien.
Dat is vreemd?
En een simpel scriptje met:
<?php
echo "Hallo wereld!";
?>

Dan zou je de tekst: "Hallo wereld!" moeten zien.

Reageren