Ik wou gewoon weten wat jullie ervan vinden.

Firefox of Internet Explorer?

Zelf vindt ik Firefox, ten eerste al
als webmaster gezien, dat Firefox zich
al aan de nieuwste webstandaarden houdt.

Ten tweede wordt Firefox up-to-date gehouden

en zo kan ik nog wel even doorgaan!
kdenk dat iedereen dat wel met je eens is ;)
Nou dat je weet je nog niet, bas. Je hebt altijd van die haringkoppen die aan IE blijven vasthouden! :o
Haha ja idd, maar dat komt ook omdat standaard op Windows IE zit. En er heelveel mensen zijn die neit beter weten dan dat er meer is dan IE
Idd. Wij weten wel beter als webmasters hè?

Maar eerst stapte ik ook zomaar niet over naar FireFox hoor! Ik wist heel goed dat het bestond, maar ik dacht van "Firefox? Puh, heb ik niet nodig. IE is ook goed.".

Maar sinds ik overgestapt ben heb ik serieuze IE haat :o
Vaak maak je iets waarbij je je aan de standaarden houd, en als firefox gebruiker ontwikkel je daar ook in. Prima, website is keurig af en het werk allemaal zoals je wilt.

Vervolgens ga je alle browsers even af (safari, netscape) om te kijken of alles werkt zoals het hoort en dat lijkt dan meestal wel te kloppen op wat kleine css dingetjes na.

Todat je bij IE uitkomt... wauw... is dat die site die ik net in elkaar geknutseld heb? Komt erop neer dat je de rest van de avond kwijt bent om de incompatibiliteit van IE met de standaarden op te lossen. Een leuk hover css menutje werkt in Firefox prima maar word door IE niet ondersteund, min-height kent hij niet, een andere manier van tellen (border wel of niet meetellen in de breedte) zorgt ervoor dat je moet gaan pixelneuken.

Uiteindelijk kost het je wat moeite, maar het is werkend te krijgen. Ik heb nu alleen dat ik soms zoiets heb van... fuck die IE gebruikers, echter zijn dat meestal de grootste groepen.

Om een voorbeeld (niet echt een goede maargoed) te geven kan je kijken naar http://henzenrunners.nl/. Die balk onderaan is in firefox gewoon keurig 12px hoog, in IE werkt dat dus niet (min-height kent ie niet). Uiteraard is het op te lossen maar dat kost mij weer tijd. Verder had k een nette css, die ik best wel heb moeten verkrachten om het werkend te krijgen, en er was een htc nodig om die hoover te implementeren. (overigens staan er ook dingen in die alleen met IE werken, zoals het kleuren van de scrolbar, mits subtiel kan het leuk zijn).

Maarja, ik programmeer nu een applicatie voor schuitema, en alhoewel hun IE gebruiken zal ik hem toch puur html/css maken, al is het alleen maar om hun zover te krijgen om Firefox te gebruiken :P.
Kijk ik ben het eens met jou mening :) Ik wist ook eerst niet wat er mis was met IE, totdat ik hier op het forum werd geconfronteerd met mensen waarbij mijn design in firefox niet goed was. Dus heb ik het geinstalleerd. En het is eigenlijk geleidelijk aan meer geworden. Totdat ik er geen zin meer in had om IE te gebruiken.

Waar ik ook een hekel aan heb: MSN die hotmail hardnekkig blijft openen in IE :@
FF! =)
zelf geef ik de voorkeur voor firefox, maar ik programeer eigenlijk meer voor IE. dit vooral omdat wat oudere mensen die de computer hebben voor email en internet vooral IE gebruiken. meestal wanneer je voor IE programmeert in css komt het ook wel goed in firefox. het is vooral moeilijk de mensen die een mac gebruiken een mooie website voor te schotelen.
@marien: dat is hardnekkig micro$oft!

(Arjan Kapteijn)
echter zijn dat meestal de grootste groepen.
Ja, maar dat verandert hè. Door FireFox is IE al een record aantal gebruikers verloren!

En het merendeel IE gebruikers weet niet beter
Zelf vindt ik Firefox beter. Voorla de tabbladen en de vdiligheid spreken met erg aan. Alleen beveiliginsbedrijf Symantec beweerde dat IE veiliger was, omdat daar maar 10 bugs in waren gevonden, en in Firefox 17. Maar Symantec had er geen rekening mee gehouden dat Firefox open-source is en ze een beloning uitdelen als je zelf meehelpt aan het verbeteren (vinden van bugs dus).

[img=http://www.spreadfirefox.com/?q=affiliates&id][/img]

Reageren