<?= echo shorthand
Volgens dit bericht http://www.phphulp.nl/php/nieuws/php-54-alpha1-released/63/ komt de verkorte schrijfwijze weer terug.
Ik dacht eigenlijk dat altijd werd aangeraden om deze manier niet te gebruiken, maar gewoon altijd te gebruiken. Of zit ik er nu naast?
Ik dacht eigenlijk dat altijd werd aangeraden om deze manier niet te gebruiken, maar gewoon altijd te gebruiken. Of zit ik er nu naast?
Gesponsorde koppelingen:
omdat het bij de meeste servers uit stond
Maar wat is dan de beste manier? Die verkorte versie of de normale versie?
En moet je dan voor nieuwe projecten nu al gaan werken met de verkorte versie?
En moet je dan voor nieuwe projecten nu al gaan werken met de verkorte versie?
Nee, nu nog niet, aangezien hij uit kan staan. Alleen als je zeker weet dat je voor 5.4 (of hoger) gaat ontwikkelen dan kan je het gerust gebruiken (aangezien je dan zeker weet dat het aan zal staan). Belangrijk ook dat je (met de klant) uit sluit dat je product niet eventueel in een later stadium op een lagere versie gaat draaien.
Maar als straks (zal nog wel even duren) de standaard 5.4 is... wat gaan jullie dan gebruiken, de shorthand manier of toch gewoon de normale manier?
Wat is trouwens de juiste shorthand manier?
Wat is trouwens de juiste shorthand manier?
Shorthand is veel overzichtenlijker. Gebruik het al jaren :)
En wat is dan de juiste methode?
Ozzie PHP op 31/07/2011 19:44:28:
En wat is dan de juiste methode?
Gewijzigd op 31/07/2011 19:52:25 door www JdeRuijterNL
okeej...
; is good practice
Dit werkt namelijk niet:
Nee dat klopt maar die situatie heb uk eigenlijk niet.
Een functie op die manier declareren is echt een no-go anno 2011 haha, sowieso een global functie is niet meer 2011 ;)
Gewijzigd op 31/07/2011 22:43:22 door www JdeRuijterNL
Simpel: doe het nu niet. Kan best zijn dat het op sommige servers werkt, maar bij andere servers werkt het weer niet. Je code wordt gevoelig voor veranderende serverconfiguratie, wat vooral een probleem is bij shared hosting. Bovendien wordt het minder overdraagbaar.
Paar lettertjes extra. Gewoon even wachten tot 5.4 uit is voor die shorttags.
Paar lettertjes extra. Gewoon even wachten tot 5.4 uit is voor die shorttags.
Ik ga beginnen met mijn cms te maken... en die zal ook nog gebruikt worden als versie 5.4 er is, dus vandaar dat ik me zit af te vragen of ik die short tags wel of niet moet gaan gebruiken. Maar gewoon echo'en is eigenlijk ook wel gewoon erg netjes... en zoveel extra typwerk is het niet... en inderdaad, het werkt altijd.
Ik vind persoonlijk de shorthand tags netter omdat ik ze alleen tussen html gebruik en dan is er nog minder php in de html en ook beter gescheiden
Hmmm, denk dat dat persoonlijk is en ook net wat je gewend bent. heeft als voordeel dat je duidelijk laat zien dat het om PHP gaat + je laat de functie (echo) zien, maar nogmaals ik denk dat het een kwestie van persoonlijke smaak is. Ik geloof ook niet dat het qua sneldheidsverschil iets uit zal maken.
Gewijzigd op 01/08/2011 01:10:05 door Ozzie PHP
Nee dat denk ik ook niet mischien enkele nano secondes
en daar doen we het allemaal voor :-)
... of toch maar niet ;-)
... of toch maar niet ;-)
Zo'n tijdsverschil merkt de gebruiker niet
0,000000001 = nanoseconde
0,000000001 = nanoseconde