Afdrukken over meerdere bladen in de breedte

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan R

Jan R

31/08/2023 11:55:09
Quote Anchor link
Hoi

Weet iemand of er een mogelijkheid bestaat om brede teksten, in mijn geval tabellen, af te drukken over meerdere bladen.

Ik maak tabellen waarbij veel kolommen MOET afgedrukt worden. Op het scherm kan ik schuiven maar bij een afdruk wordt de tekst/kolommen gewoon niet meer meegenomen. Ik kan wel op A3 gaan afdrukken maar zodra ik over de 100 kolommen print lukt dat ook weer niet meer. Aan elkaar kleven is dan de enige oplossing maar eerst moeten we ze wel kunnen afdrukken. Nu via omweg plakken in Excel

Er moet zeker wel iets mogelijk zijn gezien Excel het kan.

Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 05:28:05
 
Evert Bennekom

Evert Bennekom

31/08/2023 15:15:44
Quote Anchor link
Of het kan weet ik niet. Heb geen verstand van printers en hun instellingen. Maar als in Excel jouw tabel wel printbaar is, dan kun je natuurlijk altijd nog jouw tabel data door Php in Excel formaat laten uitpoepen.

Daar zijn de nodige kant en klare libraries voor. (bijvoorbeeld: https://phpspreadsheet.readthedocs.io/en/latest/)

Je zou dan bijvoorbeeld voor je weergave je tabel kunnen laten bestaan zoals die nu is met een linkje erbij naar jouw spreadsheet.php.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

04/09/2023 11:45:58
Quote Anchor link
Je moet uitrekenen hoeveel kolommen er op een A4-tje passen.
Zijn het er meer dan maak je voor die kolommen nieuwe tabel(len) om te printen.
Als je daarbij doorlopende kolommen wilt kan je
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
thead { display: table-header-group; }
in je CSS gebruiken.
 
Jan R

Jan R

04/09/2023 12:22:54
Quote Anchor link
Niet haalbaar. Sorry maar toch bedankt.

Ik heb het ook al doorgestuurd naar ms
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.