ajax browser laatste history ophalen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »
Rik Engelen

Rik Engelen

04/12/2013 10:32:27
Quote Anchor link
Ik ben wat aan het spelen met AJAX maar snap er helaas nog weinig van.
Ik wil de laatste history url die de browser opslaat ophalen via AJAX en deze dan plaatsen in een string.

maar wat ik me nu al afvraag is hoe kan ik zien wat er in window.history zit bijvoorbeeld.
 
PHP hulp

PHP hulp

27/07/2024 09:44:36
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/12/2013 10:36:44
Quote Anchor link
Waarom zou je AJAX hiervoor gebruiken?
 
Rik Engelen

Rik Engelen

04/12/2013 10:39:31
Quote Anchor link
Ja ik wou het met PHP doen maar dan moet je de reffer gebruiken en die is niet altijd gevuld.
Maar als je een ander idee hebt ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/12/2013 10:43:05
Quote Anchor link
window.history.previous.href

Dit kan je wel inderdaad met AJAX doorsluizen naar PHP.
 
Rik Engelen

Rik Engelen

04/12/2013 11:04:10
Quote Anchor link
okeej maar hoe zet ik dit dan in een string naar bijvoorbeeld

$window_history = window.history.previous.href;

Ik snap gewoon iets te weinig van ajax en gaat me denk ik te veel tijd kosten dit helemaal uit te pluizen dus zou er mee geholpen zijn.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

04/12/2013 11:35:12
Quote Anchor link
window.history.previous.href werkt niet bij mij.

Maar laat me dat ander ding beantwoorden.
Hier is een voorbeeld van Ajax, met post data.
Dit kan je zelf al eens uittesten en wat mee spelen.

index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<script src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.10.2/jquery.min.js"></script>
<script>
$(document).ready(function() {   // wordt uitgevoerd als de pagina geladen is
  // var browser_history = window.history.previous.href;
  var username  = 'Ray';
  var surname   = 'Davies';
  // ajax verzoek starten.  Alles in object-notatie
  $.ajax({
    url:    'ajax.php',
    method: 'post',
    data:   {
      voornaam: username,
      naam:     surname
    },
    success: function(message) {  // dit wordt uitgevoerd als de server een antwoord terug stuurt naar javascript.  de parameter message is wat de server geprint heeft.
      // we steken het antwoord van de server in de div
      $('#messages').html(message);
    }
  });
});
</script>
<div id="messages"></div>


ajax.php (steek die in de zelfde map als index.php)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] === 'POST') {
  // de echo die we hier doen, is de boodschap die javascript terug krijgt
  echo 'Hallo ' . $_POST['voornaam'] .' ' . $_POST['naam'] .', dit is een bericht dat we vanuit de server terug naar javascript tonen: ';
}

?>
 
Rik Engelen

Rik Engelen

04/12/2013 13:11:34
Quote Anchor link
dank u ga hier eens meespelen.

Toevoeging op 04/12/2013 14:37:21:

Eigelijk doet deze niet precies wat ik wil.
Ik wil eigenlijk alleen de url hebben van de vorige pagina nu spring hij erheen.

Ik heb nu dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<script src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.10.2/jquery.min.js"></script>
<script>
$(document).ready(function() {   // wordt uitgevoerd als de pagina geladen is
  var browser_history = window.history.go(-1);
  // ajax verzoek starten.  Alles in object-notatie
  $.ajax({
    url:    '../test/ajax.php',
    method: 'post',
    data:   {
        server:     browser_history
    },
    success: function(message) {  // dit wordt uitgevoerd als de server een antwoord terug stuurt naar javascript.  de parameter message is wat de server geprint heeft.
      // we steken het antwoord van de server in de div
      $('#messages').html(message);
    }
  });
});
</script>
<div id="messages"></div>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/12/2013 15:33:54
Quote Anchor link
Het success-event lijkt me dan verder niet echt nodig. Je kan het wel vervangen door een ajaxError event, als je het nodig vindt om fouten op te vangen.

in plaats van message kan je dan jqXHR,textStatus,errorThrown gebruiken om de gemaakte fouten op te vragen.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

04/12/2013 16:03:58
Quote Anchor link
Wat zou kunnen werken:
Maak van lijn 10:

server: document.referrer

Het is niet helemaal het zelfde.
referrer is bedoeld om te weten of de gebruiker op een andere site een link heeft gevonden naar jouw site (en heeft geklikt).
 
Rik Engelen

Rik Engelen

04/12/2013 18:21:13
Quote Anchor link
Dat van de reffer is het zelfd als hoe ik het met PHP kan doen.
Ik ben eigenlijk op zoek naar de URL die de terug knop van de browser zelf gebruikt.
Dit halen ze uit de geschiedenis alleen hoe kom ik nu aan die url vraag ik me af.
Heb met php al van alles getest maar krijg niet wat ik wil.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/12/2013 19:43:18
Quote Anchor link
Het lijkt vrij logisch dat het zou moeten kunnen, echter zitten daar privacy-bezwaren aan.
Vroeger had het misschien nog gekund met: window.history.href.

Maar nu lees ik dit in de docs van Mozilla over het history-object().
Quote:
For security reasons the History object doesn't allow the non-privileged code to access the URLs of other pages in the session history, but it does allow it to navigate the session history.

Doorsturen kan nog wel, maar er is geen toegang meer mogelijk tot de URL's in de browsersessie.
Enige middel is nog $_SERVER['HTTP_REFERER'] die overigens niet 100% betrouwbaar is.
Gewijzigd op 04/12/2013 19:43:37 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.