Ajax call openweathermap.org

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Bekijk vacature »
Joren vh

joren vh

05/12/2013 13:48:14
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een mobile web app te maken.
Nu heb via geolocation mijn positie bepaald en deze mooi weergegeven op een google maps kaartje, so far so good
Eerst test ik dus of geolocation toegestaan is als dit het geval is roep ik de functie succes aan, nu heb ik een uitbreiding gemaakt die de temperatuur zou moeten aangeven van deze locatie dus roep ik naast succes ook WeatherRequest aan.

Maar daar loopt het mis:
- in de function succes doe ik: var lat = position.coords.latitude; en var longi = position.coords.longitude; => dit werkt perfect, maar als ik exact het zelfde doe in mijn tweede functie krijg ik onderstaande error:

Uncaught TypeError: Cannot read property 'latitude' of undefined (index):55

online voorbeeld: http://ninetythree.be/ioutfit/v2/

Betrefdende code: js staat allemaal nog mee in de index file maar wordt later nog naar een externe file gebracht!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
            $("document").ready(function() {
                //checken of geolocation is toegestaan, als deze is toegestaan wordt de functie success uitgevoerd!
                  if(navigator.geolocation) {
                      navigator.geolocation.getCurrentPosition(success, WeatherRequest);
                  }
                  //locatie weergeven en integratie van google maps map met je positie!
                  function success(position) {
                      $(".test").append("geoloaction succesvol!");
                      var lat = position.coords.latitude;
                      var longi = position.coords.longitude;
                      $(".location").append("<li>" + lat + "</li><li>" + longi +"</li>");
                      console.log(lat);
                      console.log(longi);

var coords = new google.maps.LatLng(position.coords.latitude, position.coords.longitude);

var options = {
                        zoom: 15,
                        center: coords,
                        mapTypeControl: false,
                        navigationControlOptions: {
                            style: google.maps.NavigationControlStyle.SMALL
                        },
                        mapTypeId: google.maps.MapTypeId.ROADMAP
                      };
                      var map = new google.maps.Map(document.getElementById("map-canvas"), options);

var marker = new google.maps.Marker({
                          position: coords,
                          map: map,
                          title:"You are here!"
                      });
                  }

//temperature
                  function WeatherRequest(position){
                      console.log("succes");
                      console.log("init");
                      var lat = position.coords.latitude;
                      var longi = position.coords.longitude;
                    $.ajax({
                        //api.openweathermap.org/data/2.5/weather?lat=35&lon=139
                        url: "api.openweatermap.org/data/2.5/weather?lat=" + lat + "&lon=" + longi,        
                        dataType: "jsonp",
                        success: callback
                    });
                }
                  WeatherRequest(function(data) {
                      console.log('weer data ontvangen');
                  })

});

Gewijzigd op 05/12/2013 13:50:09 door Joren vh

PHP hulp

PHP hulp

15/05/2025 04:30:34

Kris Peeters

Kris Peeters

05/12/2013 14:01:20
Quote Anchor link
Okay

Je hebt dus dit:
navigator.geolocation.getCurrentPosition(success, error, options)

Met andere woorden; indien alles lukt, wordt de success callback getriggerd; en krijgt als parameter de position mee.
Indien er een error is, is de position niet gevonden. De parameter die je daar mee krijgt, is een error object.

Jouw function WeatherRequest zou er zo uit kunnen zien

function WeatherRequest(err) {
console.warn('ERROR(' + err.code + '): ' + err.message);
};

Het lijkt me niet dat die functie daarvoor bedoeld is.
Waarvoor heb je die wel bedoeld?

Wanneer - onder welke omstandigheden - verwacht je dat WeatherRequest moet worden uitgevoerd?

------

Wat je op lijn 48 doet, snap ik al helemaal niet. Waarom voer je daar WeatherRequest uit? En waarom steek je een functie in de parameter?
Gewijzigd op 05/12/2013 14:06:14 door Kris Peeters

Joren vh

joren vh

05/12/2013 14:02:54
Quote Anchor link
Weather request dient altijd uitgevoerd te worden net zoals success, dus als ik het goed begrijp moet ik mijn functie WeatherRequest gewoon even op het einde van success functie aanroepen?

Kris Peeters

Kris Peeters

05/12/2013 14:07:29
Quote Anchor link
Onderaan function success() - nog binnen de accolade - kan je

WeatherRequest(position);

uitvoeren.
Dus bv. tussen lijn 32 en lijn 33
Gewijzigd op 05/12/2013 14:08:38 door Kris Peeters

Joren vh

joren vh

05/12/2013 14:10:39
Quote Anchor link
klopt inderdaad, maar de error op latitude en longitude blijf ik spijtig genoeg krijgen..

edit
longitude en latitude error opgelost

enkel plakt hij nu nog een heel stuk achter mijn url dat er niet hoort te staan, van waar komt dit?
http://api.openweatermap.org/data/2.5/weather?lat=51.0260538&lon=4.4605912&callback=jQuery191041902255499735475_1386249118454&_=1386249118455

&callback.. is teveel?
Gewijzigd op 05/12/2013 14:13:21 door joren vh

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

05/12/2013 14:20:32
Quote Anchor link
Nee, dat heb je zelf aangegeven. Je gebruik als dataFormat 'jsonp' en daarin zit een callback. Dit is om cross-domain problemen te voorkomen. Het werkt ook gewoon met die callback.

Joren vh

joren vh

05/12/2013 14:23:11
Quote Anchor link
Waarom laat hij deze dan niet in? zie console (chrome), daar geeft hij een error op de verkregen url...
http://ninetythree.be/ioutfit/v2/

Kris Peeters

Kris Peeters

05/12/2013 14:33:48
Quote Anchor link
Het probleem is: je mag geen ajax verzoek doen naar een url van een ander domein.
Omwille van veiligheidsmaatregelen moeten de webbrowsers die functionaliteit uitschakelen.

Je zult het moeten doen via hun API.
Wat ben je eigenlijk van plan met die weerkaarten?

Vertel eens wat het eindresultaat zou moeten zijn

Joren vh

joren vh

05/12/2013 14:38:31
Quote Anchor link
Maar ik verwijs toch naar hun api? zelfde link maar dan zonder &callback komt letterlijk van hun api pagina?

Eindresultaat: aan de hand van de locatie moet de temperatuur bepaald worden op dat moment. uiteindelijk applicatie zal een random foto geven uit de database na het schudden met de device aan de hand van het weer.

Kris Peeters

Kris Peeters

05/12/2013 14:52:23
Quote Anchor link
Toevallig heb ik eergisteren iets geschreven dat je eens moet lezen

Iemand vroeg: Wat is een API
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/wat-is-een-api/93152/#667402

Ik toon dus een manier waarop die restrictie kan omzeild worden.

Als je hun <script> van de API laadt, geven zij een (of meerdere) variabele een waarde. Die variabele kan je dan gebruiken.
Zo werkt een API

----
Ik ben ondertussen wat aan het rondsnuffelen bij http://openweathermap.org/API . Zien wat de mogelijkheden zijn.
Gewijzigd op 05/12/2013 14:54:38 door Kris Peeters

Joren vh

joren vh

05/12/2013 15:05:56
Quote Anchor link
Ga ik zeker eens lezen, maar het probleem is opgelost! ik had nog een typefoutje in mijn url zitten => dom,stom,balen, maar nu werkt het dus!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.