Beschikbaarheid controleren
Hallo,
Voor het registratie systeem op m'n site wil ik dat als je een gebruikersnaam invult, je gelijk ziet of die nog beschikbaar is, ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen, ik heb al naar tuts gezoch of andere soorten uitleg maar heb niks kunnen vinden,
kan iemand me helpen?
Alvast bedankt!
Voor het registratie systeem op m'n site wil ik dat als je een gebruikersnaam invult, je gelijk ziet of die nog beschikbaar is, ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen, ik heb al naar tuts gezoch of andere soorten uitleg maar heb niks kunnen vinden,
kan iemand me helpen?
Alvast bedankt!
Gesponsorde koppelingen:
Je zou kunnen kijken naar Ajax... Die wanneer input veld is verandert direct een php bestand aan de gang zet die kijkt naar de database om te zien of die naam al is gebruikt.
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van Ajax, is hier een tut over? (of iets dat er een beetje bij in de buurt komt?)
link gaat gewoon naar google
Avicka Avickum op 05/07/2011 16:03:43:
link gaat gewoon naar google
Klopt.
(Naja je hebt wel geluk dat die naar google gaat, want gisteren was het zodat ze hier geprobeerd hadden om lmgtfy te implementeren, maar dat was niet gelukt.)
Gewijzigd op 05/07/2011 16:05:04 door Karl Karl
ooh, dat ik daar zelf niet aan dacht, daar heb ik nou wat aan
...
...
jQuery is iets wat er bij in de buurt komt.
Met google vind je 'tut'.
Met google vind je 'tut'.
Met de gebruikersnaam werkt het nu, maar ik wil bijv het 2e wachtwoord een 2e POST var meesturen =, zodat ik de wachtwoorden met elkaar kan vergelijken.
Omdat ik helemaal nieuw ben met Ajax ga ik er vanuit dat het geval tussen { } de post var is:
dit is nu met 1 variable, hoe voeg ik hier een 2e aan toe?
Omdat ik helemaal nieuw ben met Ajax ga ik er vanuit dat het geval tussen { } de post var is:
dit is nu met 1 variable, hoe voeg ik hier een 2e aan toe?
je zet nu $_POST['password'] to $(this).val() dat betekend het element dat je geselecteerd hebt daarvan de value.
Met , ietsanders: 'hallo' zeg je dat $_POST['ietsanders'] de waarde hallo heeft. Bijv:
Vergeet ook niet jQuery in te laden.
Met , ietsanders: 'hallo' zeg je dat $_POST['ietsanders'] de waarde hallo heeft. Bijv:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$.post( // We openen de functie
'pageToCheck.php', // De pagina die we laden
{ // Dit is een soort array (object) waarin we de parameter kunnen zetten
password : $('#pass').val(), // Password is gelijk aan een #pass.value
name : $('#name').val(), // Name is gelijk aan #name.value
password2 : $('#passCheck').val() // Password2 is gelijk aan #passCheck.value
// Dit zijn gewoon CSS selectors
},
function( result ) {
// De succes functie. Hetgeen boven in tussen de functie parameters is hetgeen de pagina terug geeft
}
);
'pageToCheck.php', // De pagina die we laden
{ // Dit is een soort array (object) waarin we de parameter kunnen zetten
password : $('#pass').val(), // Password is gelijk aan een #pass.value
name : $('#name').val(), // Name is gelijk aan #name.value
password2 : $('#passCheck').val() // Password2 is gelijk aan #passCheck.value
// Dit zijn gewoon CSS selectors
},
function( result ) {
// De succes functie. Hetgeen boven in tussen de functie parameters is hetgeen de pagina terug geeft
}
);
Vergeet ook niet jQuery in te laden.
Bedankt, nu werkt het :)
Waarom zou je wachtwoorden vergelijken via de server voor usabillity? Kan toch ook gewoon met alleen JavaScript/JQuery? Uiteraard moet je dan nog wel voor de veiligheid na een post alles checken.