comments

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Tot jouw takenpakket behoort onder andere: Webapplicaties ontwerpen, bouwen, testen en implementeren in .NET/C#.; Ontwikkelen, implementeren en beheren van maatwerkapplicaties; Onderhouden en beheren van standaardpakketten; Onderzoeken en beoordelen van nieuwe technieken. Hier ga je werken Als .NET ontwikkelaar kom je te werken bij een grote semioverheidsinstelling in Nijmegen. De organisatie staat garant voor het leveren van onderwijs en les- en onderzoeksmateriaal voor duizenden betrokkenen. De organisatie wil bijdragen aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Binnen de teams hangt een open en collegiale cultuur met veel aandacht voor een prettige en sociale werksfeer.

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »
Tim

Tim

29/01/2009 16:14:00
Quote Anchor link
Hej allemaal,

Ik wil graag aan mijn CMSje, comments toevoegen, zodat het dus voor bezoekers mogelijk wordt te reageren op berichten.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Er is in de database nu een tabel met daarin de content.
ID | TITLE | TEXT | pub_date | edit_date | off_date | views | status | archive

Ik dacht zelf aan zo iets
ID | CID | auteur | comment | IP | status | pub_date

Zijn er al scripts voor het plaatsen van een comment formulier? Het lijkt me dat ik iets zal moeten doen aan injections, en spam??

Alle suggesties zijn welkom!

Groeten,
Tim
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tim
 
PHP hulp

PHP hulp

26/05/2024 11:05:42
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/01/2009 16:18:00
Quote Anchor link
Dat laatste zeker. Bovendien zou ik zoveel mogelijk vermijden engelse woorden als veld-/tabelnamen te gebruiken in je database. Er zijn namelijk SQL Geregistreerde woorden, die Engels zijn. Als jij die woorden gebruikt als veld-/tabelnaam mislukt je query eigenlijk altijd.

Ik hoop dat CID de terugkoppeling is naar de content tabel? Misschien moet je hier ook even zoeken naar reactie scripts.

Edit: Let bij je keuze ook even op de reacties bij het script!!!!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
 
Tim

Tim

29/01/2009 16:20:00
Quote Anchor link
@Jezpur

Bedankt, hier ga ik eens goed naar kijken.
Eigelijk zijn alle veldnamen in mijn db engels, automatise ;-)

CID is inderdaad bedoeld als terugkoppeling naar de content tabel, zo zijn ook alle anderen sub_tabelen gekoppeld.
 

29/01/2009 16:45:00
Quote Anchor link
Btw, het is makkelijker om al je namen in 1 taal te doen ipv meerdere.. (Auteur, comment...)
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

29/01/2009 19:00:00
Quote Anchor link
En toch is de voorkeur engels.. als jij je script ergens op internet gooit omdat je het wilt delen, snappen anderen meteen ook wat er bedoeld wordt. Jezper doelt denk ik op de kolmnaam TEXT, wat geen logische keuze is. Het geeft mij niet het idee wat voor TEKST daar in staat, maak daar bijv. content van. Verteld mij meer dan TEXT.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/01/2009 19:06:00
Quote Anchor link
Terence schreef op 29.01.2009 19:00:
En toch is de voorkeur engels.. als jij je script ergens op internet gooit omdat je het wilt delen, snappen anderen meteen ook wat er bedoeld wordt. Jezper doelt denk ik op de kolmnaam TEXT, wat geen logische keuze is. Het geeft mij niet het idee wat voor TEKST daar in staat, maak daar bijv. content van. Verteld mij meer dan TEXT.


Nou heeft 'ie geluk dat ie geen 'from' o.i.d. gebruikt. Maar gebruik dan iets moeilijkere namen, waarvan je zeker bent dat die niet geregistreerd zijn.
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

29/01/2009 19:12:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 29.01.2009 19:06:
Terence schreef op 29.01.2009 19:00:
En toch is de voorkeur engels.. als jij je script ergens op internet gooit omdat je het wilt delen, snappen anderen meteen ook wat er bedoeld wordt. Jezper doelt denk ik op de kolmnaam TEXT, wat geen logische keuze is. Het geeft mij niet het idee wat voor TEKST daar in staat, maak daar bijv. content van. Verteld mij meer dan TEXT.


Nou heeft 'ie geluk dat ie geen 'from' o.i.d. gebruikt. Maar gebruik dan iets moeilijkere namen, waarvan je zeker bent dat die niet geregistreerd zijn.
Het gaat mij er vooral om dat je in 1 oog opslag kan zien wat er zich in dat veld zit. Als je een id van een tekst moet opslaan, kan je daarvoor aid gebruiken, maar als je author_id gebruikt geeft dit veel meer duidelijkheid als je later iets terug zoekt.
 
Tim

Tim

29/01/2009 19:14:00
Quote Anchor link
Ik heb in deze opzet ook iets anders gebruikt, wist het alleen niet helemaal uit mijn hoofd, in mijn table heet TEXT content.

Ik gebuik altijd engels omdat het idd makkelijker te delen is, en ik vindt het persoonlijk ook makkelijker werken.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

29/01/2009 19:26:00
Quote Anchor link
@Terence: Nu neem je een wat mij betreft slecht voorbeeld, aangezien noch aid noch author_id geregistreerd zijn.

@Tim: 'TEXT content' als tabelnaam? Foute naam, veranderen die hap.
 
Tim

Tim

29/01/2009 19:29:00
Quote Anchor link
@jezpur nee "content" is de naam ;-)
 
Tim

Tim

29/01/2009 20:37:00
Quote Anchor link
Ik heb nu dit gemaakt.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?
// Comments
if ($_POST['pub_date'] && ($_POST['author'] && $_POST['comment']))
    {

    $table = "comments";

    $sql1 = "INSERT INTO " . $table . " (id, cid, ip, pub_date, name, comment) VALUES ('','" . $_POST['cid'] . "','". $_SERVER['REMOTE_ADDR'] ."','" . stripslashes($_POST['pub_date']) . "','" . stripslashes($_POST['author']) . "','" . stripslashes($_POST['comment']) . "')";
    
    $res1 = mysql_query($sql1);
    if ($res1)
        {

            $insert = "<p>Uw reactie is geplaatst.</p>";
        }

        else
        {
            $insert = "<p>Uw reactie kon niet worden opgeslagen.</p>";
        }
    }


if (empty($_POST['author']))
    {

            $insert = "<p>U heeft geen naam ingevuld.</p>";
    }

if (empty($_POST['comment']))
    {

            $insert = "<p>U heeft geen bericht ingevuld.</p>";
    }

?>


Is dit nu veilig genoeg, ben graag voorzichtig.

Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.


Sorry::
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tim
 
Mar cel

Mar cel

29/01/2009 21:50:00
Quote Anchor link
Nee dit is niet veilig. Je moet NOOIT rechtstreeks POST, GET, SESSION etc variablen in de database stoppen. Beveilig ze eerst met bijvoorbeeld mysql_real_escape_string().

Verder moet je nog even de functie trim() leren gebruiken. Want stel iemand drukt paar keer op spatie, dan kom je ook door je verplicht veld controle heen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$comment
= mysql_real_escape_string(trim($_POST['comment']));
if($comment == "")
{

    echo 'Vul alle velden in!!';
}

?>
 
Tim

Tim

29/01/2009 21:54:00
Quote Anchor link
@marcel bedankt! ik ga het even proberen ;-)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
if ($_POST['pub_date'] && ($_POST['author'] && $_POST['comment']))
    {

    
    $table = "comments";
    
    $author = mysql_real_escape_string(trim($_POST['author']));
    $comment = mysql_real_escape_string(trim($_POST['comment']));

    $sql1 = "INSERT INTO " . $table . " (id, cid, ip, pub_date, author, comment) VALUES ('','" . $_POST['cid'] . "','". $_SERVER['REMOTE_ADDR'] ."','" . stripslashes($_POST['pub_date']) . "','$author','$comment')";
    
    $res1 = mysql_query($sql1);
    if ($res1)
        {

            $insert = "<p>Uw reactie is geplaatst.</p>";
        }

        else
        {
            $insert = "<p>Uw reactie kon niet worden opgeslagen.</p>";
        }
    }


?>


zoiets dan?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tim
 
Frank -

Frank -

29/01/2009 21:55:00
Quote Anchor link
@Marcel: Een bijzondere aanpak, het heeft geen enkele zin om mysql_real_escape_string() te gebruiken wanneer je de data niet de database inslingert. Gebruik deze functie dan ook pas bij de query en niet wanneer je nog moet gaan valideren. Nergens voor nodig, kan alleen maar problemen opleveren, de code wordt een zootje.

En vergeet isset() niet, niemand die kan garanderen dat jouw $_POST-variabele bestaat.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.