Controleren op include en iframe

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roy -

Roy -

01/12/2010 22:59:17
Quote Anchor link
Beste forum leden,

ik ben momenteel bezig met een website die voornamelijk pagina's in iframe's laad (d.m.v. Fancybox) en pagina's include.

Sommige pagina's mogen enkel geinclude worden, andere enkel in een iframe. Hoe kan ik dit controleren?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 13:09:11
 

01/12/2010 23:00:32
Quote Anchor link
Niet echt denk ik. Of het wordt gepruts.
Hoezo iframe?
 
Roy -

Roy -

01/12/2010 23:04:16
Quote Anchor link
Net uitziende "popup" d.m.v. een lightbox, in dit geval fancybox.
Zie www.fancybox.net, onderop onder Various examples: Iframe (75% width and height). Hoe krijg je zoiets anders voor elkaar?
 
Jelmer -

Jelmer -

01/12/2010 23:12:09
Quote Anchor link
Roy D op 01/12/2010 22:59:17:
Sommige pagina's mogen enkel geinclude worden, andere enkel in een iframe. Hoe kan ik dit controleren?


Is het echt noodzakelijk dit te controleren?

Of iets geïnclude is in het juiste script zou je zoiets kunnen doen. Of laat ik het anders zeggen, dit is een common practice al heb ik hem zelf nooit gebruikt. In je bestand dat bestanden mag includen zet je define('IN_SCRIPT', true) oid, en in de bestanden die je alleen daarin mag includen check je daarop met if(!defined('IN_SCRIPT')) die('Mag niet!');

Of een bestand zelf aangeroepen of geïnclude wordt kan je proberen te achterhalen met $_SERVER{'SCRIPT_NAME'] en __FILE__. Die server-variabele bevat de naam van het script dat is aangeroepen, en __FILE__ bevat het pad naar het bestand waar het in staat. Als die gelijk zijn, is het bestand direct aangeroepen.

Beide methoden zijn niet waterdicht (en zelfs heel gemakkelijk te omzeilen vanuit PHP) maar ik snap dan ook niet echt waar je het voor nodig hebt.
 
Roy -

Roy -

02/12/2010 19:45:55
Quote Anchor link
Stom stom stom, ik ben robots.txt vergeten. Het was voor de indexering van zoekmachines, zodat deze enkel index.php indexeren en niet de pagina's die in iframes staan.

Toch bedankt voor het meedenken!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.