Database of sessies

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Edwin

Edwin

28/05/2007 12:37:00
Quote Anchor link
hallo,

Ik ben met een website bezig en ik vroeg mij het volgende af. Ik heb een aantal gebruikers die in een database staan. Bij elk bezoek van een gebruiker moet er veel worden veranderd in de database. (Elke keer als er een pagina wordt geladen zelfs). Is het slimmer om een sessie aan te maken bij het inloggen met alle gegevens (die zullen veranderen) en die steeds te updaten samen met de database? Of is het sneller om gewoon steeds alles uit de database te halen en even later weer terug te storten, zonder dat je steeds met sessies werkt?

De database updaten moet sowieso. Het gaat er dus om wat sneller is: gegevens uit sessie halen en terugstoppen of 1 keer de gegevens uit de database halen.

Alvast bedankt,
Edwin
 
PHP hulp

PHP hulp

08/06/2024 23:26:29
 
Nvt nvt

nvt nvt

28/05/2007 12:48:00
Quote Anchor link
ik weet niet hoe het precies in elkaar zit , maar je KAN de data in t begin uit de database halen en in sessies, en dan in een sessie de tijd, en dan als je sesie met de tijd 0 is. dan de database opdaten.
je kan ook een apslaan knop maken
 
Thijs X

Thijs X

28/05/2007 12:52:00
Quote Anchor link
Als je maar 1x update dan is het sneller om de gegevens in een sessie te zetten en daarna update, dan wanneer je elke x een SELECT Query uitvoerd.
 
Edwin

Edwin

28/05/2007 16:17:00
Quote Anchor link
Maar als je elke keer dat er een nieuwe pagina laadt de database update (de gegevens opslaat), is het dan wel sneller om elke keer een SELECT query uit te voeren?
 
Frank -

Frank -

28/05/2007 16:28:00
Quote Anchor link
Quote:
Bij elk bezoek van een gebruiker moet er veel worden veranderd in de database.
Wat is veel? Over hoeveel gebruikers heb je het? Hoeveel gebruikers zijn er gelijktijdig online? Wat zijn de performances van jouw web- en database-servers? Etc. etc. etc.

Daarnaast moet je niet vergeten dat iedere keer dat een bezoeker een pagina ophaalt, dat dit ook de laatste pagina kan zijn die wordt opgehaald. Jij hebt geen enkele garantie dat de bezoeker zijn computer niet uitzet, zijn internetverbinding niet wegvalt, etc. etc.

Wanneer er iets moet worden bijgewerkt of opgeslagen, dan doe je dat onmiddelijk. Daarmee wachten is vragen om problemen.

Snelheid heb je niets aan wanneer de data niet correct is...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.