Database script gelinkt aan een menu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frans penders

frans penders

30/09/2011 10:47:58
Quote Anchor link
Hallo beste Programeurs,

Ik ben op zoek naar een manier om op mijn website de navigatie te linken aan een database zodat alle producten die iets te maken hebben met die menu knop titel te zien worden in een iframe.

Met andere woorden:

Ik heb een navigatie met eerste knop: Computers dan een subcatagorie: Winkels maar ook een subcatagorie: Reparatie's hoe kan ik er nou voor zorgen dat als iemand op winkels klikt de winkels worden weergegeven. En als iemand op reparaties klikt dat alleen de winkels met reparaties gevonden word.

Dus de bedoeling is dat er een soort van tag word gelinkt aan een bepaalde menu knop (bv: reparaties) en dat dan alle producten die te maken hebben met raparatie's geladen worden en weergeven worden op mijn site.

PHP en MySQL is tot mijn beschikking.

Als u het niet snapt vraag maar gerust wat u wilt weten.



Mvg Frans
 
PHP hulp

PHP hulp

23/05/2024 23:23:15
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

30/09/2011 10:59:40
Quote Anchor link
Een querie toevoegen aan de url e.g. http://www.example.com/getInfo.php?id=1&filter=shop
in PHP kan je die dan opvragen met $_GET['filter'];
 
Frans penders

frans penders

30/09/2011 12:32:27
Quote Anchor link
Hmm... ok.. maar hoe vraag ik die dan aan? en hoe moet ik de database dan maken? Ik ben echt helemaal nieuw hierin.. ik snap er soms echt niks van. Ik snap de voorbeeld link wel. maar moet ik dan alle producten in getinfo.php zetten? waar staat id=1 voor? en waar moet ik dat $_GET['filter'] toepassen in de database?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

30/09/2011 13:11:19
Quote Anchor link
Was maar even een voorbeeldje. Je moet eerst een opzet maken van de database.
welke tabellen heb je niodig, welke gegevens moeten ze bevatten, hoe moeten aan elkaar gelinkt worden etc.
Daarna kan je met een php script informatie ophalen uit de database, als je nog niet weet hoe dat moet eventjes googlen op PHP MySQL, of hier in het forum kijken er staan genoeg voorbeelden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.