datum probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »
Maarten Matthe

Maarten Matthe

15/06/2011 21:44:51
Quote Anchor link
Hoi,

ik zit met een klein - best wel stom vraagje...

Ik heb een database met veldnaam: Datum en type date...
Nu heb ik een probleem om deze datum uit te lezen met php...

Ik gebruik volgende:
$result = mysql_query("SELECT * FROM database");

en iets verder in het script
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
echo "$row['Datum'];
}

Gewoon standaard php en sql...

Maar nu is mijn vraag (is ooit gelukt maar ben de gegevens kwijt en heb zitten googelen zonder bevredigend succes) of ik deze datum kan uitlezen als bv: 23 sept 2011

PHP hulp

PHP hulp

14/06/2025 09:48:51

Antony Riksen

Antony Riksen

15/06/2011 21:56:22
Quote Anchor link
Misschien heb je hier iets aan:

http://php.net/manual/en/function.date.php
Gewijzigd op 15/06/2011 21:57:01 door Antony Riksen

Maarten Matthe

Maarten Matthe

15/06/2011 22:25:32
Quote Anchor link
had ik al gelezen... maar zie de oplossing niet echt...
Het is waarschijnlijk iets heel simpel...

Antony Riksen

Antony Riksen

15/06/2011 22:30:12
Quote Anchor link
Om de datum weer te geven gebruik ik in jou geval;
$today = date("j F , Y");
// 10 juni, 2011

Maar ik kan er ook naast zitten.

15/06/2011 23:08:23
Quote Anchor link
Maarten Matthe op 15/06/2011 21:44:51:
Hoi,

ik zit met een klein - best wel stom vraagje...

Ik heb een database met veldnaam: Datum en type date...
Nu heb ik een probleem om deze datum uit te lezen met php...

Ik gebruik volgende:
$result = mysql_query("SELECT * FROM database");

en iets verder in het script
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
echo "$row['Datum'];
}

Gewoon standaard php en sql...

Maar nu is mijn vraag (is ooit gelukt maar ben de gegevens kwijt en heb zitten googelen zonder bevredigend succes) of ik deze datum kan uitlezen als bv: 23 sept 2011

- Selecteer wat je wilt hebben, gebruik geen *.
- Voor debug (en overzicht van code) is het duidelijker als je de query in een variabele stopt.
- Is er foutafhandeling? Zie wat mysql_query teruggeeft.
- Gebruik de assoc manier van fetchen (dat doe je nu al), dus deze function: mysql_fetch_assoc.
- Gebruik mysql DATE_FORMAT: SELECT DATE_FORMAT( NOW( ) , '%d-%c-%Y' ); en dus geen date van php. Voor correcte formating zie mysql docs.
- Voor Nederlandse taal zie docs voor @@lc_time_names.
Gewijzigd op 15/06/2011 23:10:45 door

Obelix Idefix

Obelix Idefix

15/06/2011 23:09:40
Quote Anchor link
Is http://www.w3schools.com/sql/func_date_format.asp niet handiger dan function date?

Edit: Karl Karl was net iets sneller.
Gewijzigd op 15/06/2011 23:09:57 door Obelix Idefix

15/06/2011 23:11:17
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 15/06/2011 23:09:40:
Is http://www.w3schools.com/sql/func_date_format.asp niet handiger dan function date?

Edit: Karl Karl was net iets sneller.

Niet alleen handiger, maar ook correct. Dit is iets wat de database af hoort te handelen.

Maarten Matthe

Maarten Matthe

16/06/2011 08:32:25
Quote Anchor link
Hoi,
ik denk dat er een klein misverstand of dergelijk is. Misschien was mijn vraagstelling niet echt duidelijk.

Ik heb dus een database:
Quote:
CREATE TABLE `slangen`.`voorbeeld` (
`voorbeeld_ID` INT( 2 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY ,
`Datum` DATE NOT NULL ,
`Plaats` VARCHAR( 20 ) NOT NULL
) ENGINE = MYISAM ;

Deze zou er als volgt kunnen uitzien:
Voorbeeld_ID | Datum | Plaats
-------------|-----------|-------
1 |2010-09-26 | Rotterdam
2 |2010-10-11 | Amsterdam
3 |2011-02-23 | Antwerpen
4 |2011-07-05 | Groningen

Nu zou ik via php deze datums willen weergeven in het formaat 26 sept 2010.
De reden dat ik SELECT * gebruik is dat ik Alles nodig heb in die tabel (ok ID misschien niet...)

Iemand enig idee? Hoe ik de huidige datum weergeef met php date('Y-m-d') weet ik wel hoor :)

Wouter J

Wouter J

16/06/2011 08:44:59
Quote Anchor link
Lees eens deze tutorial over datum en tijd functies in MySQL: http://phptuts.nl/view/1/

16/06/2011 09:08:47
Quote Anchor link
Maarten Matthe op 16/06/2011 08:32:25:
Hoi,
ik denk dat er een klein misverstand of dergelijk is. Misschien was mijn vraagstelling niet echt duidelijk.
(...)

Lees mijn eerste reactie eens door. Ik heb het niet alleen over jou probleem, maar ook over gerelateerde dingen. Je moet DATE_FORMAT gebruiken in je query.
Verder kan het wel zo zijn dat je alles nodig hebt uit de database, dan nog gebruik je geen *. Gewoon selecteren wat je nodig hebt.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.