datum probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »
Maarten Matthe

Maarten Matthe

15/06/2011 21:44:51
Quote Anchor link
Hoi,

ik zit met een klein - best wel stom vraagje...

Ik heb een database met veldnaam: Datum en type date...
Nu heb ik een probleem om deze datum uit te lezen met php...

Ik gebruik volgende:
$result = mysql_query("SELECT * FROM database");

en iets verder in het script
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
echo "$row['Datum'];
}

Gewoon standaard php en sql...

Maar nu is mijn vraag (is ooit gelukt maar ben de gegevens kwijt en heb zitten googelen zonder bevredigend succes) of ik deze datum kan uitlezen als bv: 23 sept 2011

PHP hulp

PHP hulp

19/06/2024 18:37:04

Antony Riksen

Antony Riksen

15/06/2011 21:56:22
Quote Anchor link
Misschien heb je hier iets aan:

http://php.net/manual/en/function.date.php
Gewijzigd op 15/06/2011 21:57:01 door Antony Riksen

Maarten Matthe

Maarten Matthe

15/06/2011 22:25:32
Quote Anchor link
had ik al gelezen... maar zie de oplossing niet echt...
Het is waarschijnlijk iets heel simpel...

Antony Riksen

Antony Riksen

15/06/2011 22:30:12
Quote Anchor link
Om de datum weer te geven gebruik ik in jou geval;
$today = date("j F , Y");
// 10 juni, 2011

Maar ik kan er ook naast zitten.

15/06/2011 23:08:23
Quote Anchor link
Maarten Matthe op 15/06/2011 21:44:51:
Hoi,

ik zit met een klein - best wel stom vraagje...

Ik heb een database met veldnaam: Datum en type date...
Nu heb ik een probleem om deze datum uit te lezen met php...

Ik gebruik volgende:
$result = mysql_query("SELECT * FROM database");

en iets verder in het script
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
echo "$row['Datum'];
}

Gewoon standaard php en sql...

Maar nu is mijn vraag (is ooit gelukt maar ben de gegevens kwijt en heb zitten googelen zonder bevredigend succes) of ik deze datum kan uitlezen als bv: 23 sept 2011

- Selecteer wat je wilt hebben, gebruik geen *.
- Voor debug (en overzicht van code) is het duidelijker als je de query in een variabele stopt.
- Is er foutafhandeling? Zie wat mysql_query teruggeeft.
- Gebruik de assoc manier van fetchen (dat doe je nu al), dus deze function: mysql_fetch_assoc.
- Gebruik mysql DATE_FORMAT: SELECT DATE_FORMAT( NOW( ) , '%d-%c-%Y' ); en dus geen date van php. Voor correcte formating zie mysql docs.
- Voor Nederlandse taal zie docs voor @@lc_time_names.
Gewijzigd op 15/06/2011 23:10:45 door

Obelix Idefix

Obelix Idefix

15/06/2011 23:09:40
Quote Anchor link
Is http://www.w3schools.com/sql/func_date_format.asp niet handiger dan function date?

Edit: Karl Karl was net iets sneller.
Gewijzigd op 15/06/2011 23:09:57 door Obelix Idefix

15/06/2011 23:11:17
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 15/06/2011 23:09:40:
Is http://www.w3schools.com/sql/func_date_format.asp niet handiger dan function date?

Edit: Karl Karl was net iets sneller.

Niet alleen handiger, maar ook correct. Dit is iets wat de database af hoort te handelen.

Maarten Matthe

Maarten Matthe

16/06/2011 08:32:25
Quote Anchor link
Hoi,
ik denk dat er een klein misverstand of dergelijk is. Misschien was mijn vraagstelling niet echt duidelijk.

Ik heb dus een database:
Quote:
CREATE TABLE `slangen`.`voorbeeld` (
`voorbeeld_ID` INT( 2 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY ,
`Datum` DATE NOT NULL ,
`Plaats` VARCHAR( 20 ) NOT NULL
) ENGINE = MYISAM ;

Deze zou er als volgt kunnen uitzien:
Voorbeeld_ID | Datum | Plaats
-------------|-----------|-------
1 |2010-09-26 | Rotterdam
2 |2010-10-11 | Amsterdam
3 |2011-02-23 | Antwerpen
4 |2011-07-05 | Groningen

Nu zou ik via php deze datums willen weergeven in het formaat 26 sept 2010.
De reden dat ik SELECT * gebruik is dat ik Alles nodig heb in die tabel (ok ID misschien niet...)

Iemand enig idee? Hoe ik de huidige datum weergeef met php date('Y-m-d') weet ik wel hoor :)

Wouter J

Wouter J

16/06/2011 08:44:59
Quote Anchor link
Lees eens deze tutorial over datum en tijd functies in MySQL: http://phptuts.nl/view/1/

16/06/2011 09:08:47
Quote Anchor link
Maarten Matthe op 16/06/2011 08:32:25:
Hoi,
ik denk dat er een klein misverstand of dergelijk is. Misschien was mijn vraagstelling niet echt duidelijk.
(...)

Lees mijn eerste reactie eens door. Ik heb het niet alleen over jou probleem, maar ook over gerelateerde dingen. Je moet DATE_FORMAT gebruiken in je query.
Verder kan het wel zo zijn dat je alles nodig hebt uit de database, dan nog gebruik je geen *. Gewoon selecteren wat je nodig hebt.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.