db wijzigen met phpMyAdmin of ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Wilfried Acke

Wilfried Acke

18/06/2016 14:27:15
Quote Anchor link
Hoe kan ik het best mijn db updaten? Rechtstreeks in het scherm van phpMyAdmin of zijn er andere methodes ?
Gewijzigd op 18/06/2016 14:50:17 door Wilfried Acke
 
PHP hulp

PHP hulp

16/06/2024 13:58:59
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

18/06/2016 14:37:49
Quote Anchor link
Er zijn vele verschillende applicaties die trucks met je database kunnen uithalen. "updaten" is hierbij wel een breed begrip. Wellicht kun je uitleggen wat je wilt gaan doen?
 
Wilfried Acke

Wilfried Acke

18/06/2016 14:44:54
Quote Anchor link
De website gaat over het aanbieden van reizen (php) Af en toe komen er promo's die tijdelijk zijn, bv last-minute. In de db heb ik daarvoor een kolom gemaakt PROMOS waar ik dan bij de betreffende reis de kolom PROMOS in vul met de last minute. Ik doe dat door naar phpMyAdmin te gaan en daar het corresponderende vak in te vullen met de tekst. Ik vraag me dus af of dat de juiste handelswijze is.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2016 14:46:27
Quote Anchor link
Edit:
Zou je een betere titel willen bedenken die je probleem / vraagstelling aanduidt?
Alvast bedankt!
Edit:
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

18/06/2016 14:58:33
Quote Anchor link
Je gegevens binnen phpmyadmin invoeren is natuurlijk wel erg basic. Het is een geweldige tool maar tevens ook een hele gevaarlijke omdat je bijvoorbeeld met een klik een hele database kunt verwijderen. Niet ideaal dus. Een mogelijke oplossing is een admin deel te maken op je website waarin alleen administrators kunnen inloggen alwaar je aanbiedingen kunt toevoegen, wijzigen, bekijken of verwijderen. (CRUD)
Tevens zijn er vaak API koppelingen mogelijk tussen (reis)aanbieders en affiliate partners waarmee alles automatisch bijgewerkt wordt.
Gewijzigd op 18/06/2016 15:00:16 door Frank Nietbelangrijk
 
Wilfried Acke

Wilfried Acke

18/06/2016 15:05:08
Quote Anchor link
Inderdaad gevaarlijk, daarom ook mijn vraag. Een admin gedeelte, daaronder versta ik dus een pagina die ik open met mijn wachtwoord, maar dan kan toch iedereen die pagina zien.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

18/06/2016 15:11:27
Quote Anchor link
Nee hoor Je kunt PHP pagina's afschermen voor anonieme (lees niet ingelogde) gebruikers. Je zou dan moeten beginnen jezelf te verdiepen in een login-systeem. Een login-systeem doet niets anders dan username/mailadres en wachtwoord checken en wanneer deze juist is een variabele in de sessie plaatsen. Op de beveiligde pagina's wordt gecontroleerd of de variabele inderdaad in de sessie aanwezig/geldig is en zo niet dan wordt de gebruiker doorgestuurd naar de login pagina.
 
Wilfried Acke

Wilfried Acke

18/06/2016 15:44:04
Quote Anchor link
Ga daar eens op zoeken
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/06/2016 15:49:45
Quote Anchor link
Het klinkt alsof er geen aparte backends zijn voor medewerkers, en dat je daarom maar (noodgedwongen?) gebruik maakt van een database-beheertool. Dit lijkt mij... suboptimaal.
 
Wilfried Acke

Wilfried Acke

18/06/2016 15:50:59
Quote Anchor link
Klopt ja
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2016 15:59:26
Quote Anchor link
phpMyAdmin is weliswaar een krachtige tool, maar uitsluitend bedoeld voor ontwikkelaars van websites om volledige databases mee te beheren en te onderhouden. Het gebruik is alleen aanbevolen voor onderhouds- of testdoeleinden. Niet om á la minuut een nieuwsbericht of iets dergelijks aan te maken. Je kan immers ook je database ermee slopen.

Het beheer van de items die voor een website in de database staan dienen vanuit de website zelf te worden geregeld via een 'backend'.
 
Wilfried Acke

Wilfried Acke

18/06/2016 16:07:19
Quote Anchor link
Met google vind ik wel vacatures voor backend programmeurs maar geen verdere uitleg, iemand een tip ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2016 16:14:43
Quote Anchor link
Als je een programmeur zoekt, dan kan je ook een vacature op dit forum aanmaken in het Vacatureforum.
Lees wel de geldende voorwaarden daarvoor :).
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

18/06/2016 16:28:13
Quote Anchor link
Zoek je een programmeur of een login-systeem met uitleg?
 
Wilfried Acke

Wilfried Acke

18/06/2016 16:30:42
Quote Anchor link
Nee ik zoek geen programmeur. Ik ben zelf mijn html site aan het vernieuwen naar een php site. Doe het graag zelf maar ben dus een beginner. Hulp is dus welkom
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2016 16:44:02
Quote Anchor link
Mijn advies:

Begin eerst hier: PHPtuts.nl: PHP Beginnershandleiding
Daarna kan je leren hoe SQL in elkaar steekt voor database CRUD-acties: PHPtuts.nl: SQL Beginnershandleiding
Dan kan je leren hoe MySQLi werkt: MySQLi - Een nieuwe manier van interactie tussen PHP en MySQL

maar ik zou dan uiteraard wel stapje voor stapje beginnen, en geen hele grote projecten beginnen. Verdeel het liever in stukjes, en test zo nu en dan eens wat uit los van je hoofdproject. Zo leer je het beste de praktijk. En het aller belangrijkste: Stel geen keiharde deadlines.
Gewijzigd op 18/06/2016 16:44:43 door - Ariën -
 
Wilfried Acke

Wilfried Acke

18/06/2016 16:46:52
Quote Anchor link
Bedankt zeg. deadlines stel ik niet, na na uren, dagen, weken zoeken, vallen en opstaan ben ik me daar van bewust :-) Maar vind het wel boeiend zoniet verslavend
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2016 16:47:38
Quote Anchor link
Okee, veel succes.
Als je ergens op vastloopt, dan horen we het wel!
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/06/2016 17:21:11
Quote Anchor link
Lees ook de reacties in die (laatste) tutorial, lang niet alle informatie in de tutorial is correct/onderbouwd.

Ook bevat dit artikel (wéér) geen datum. Je hebt dus geen idee hoe "muf" deze informatie is. Gezien de copyrigt notice is dit artikel minimaal 5 jaar oud (edit: en gezien de reacties minimaal 7 jaar).

Daarnaast gaat deze tutorial voorbij aan het op een juiste manier opzetten van een verbinding, het selecteren van een character encoding met behulp van set_charset() ontbreekt. Dit kan resulteren in het corrupt raken van je data (misschien moet ik hier nog een comment over toevoegen).

En tot slot slaat de auteur de plank volledig mis als het gaat over transacties :(.
Gewijzigd op 18/06/2016 17:26:16 door Thomas van den Heuvel
 
Wilfried Acke

Wilfried Acke

18/06/2016 17:24:49
Quote Anchor link
Ja artikels zonder datum is om je dood te ergeren, zit je met verouderde info zonder dat je het weet. De verschillende php files en mysqli queries lukken tot nu toe vrij aardig (na veel vallen en opstaan) Alleen het beheer gedeelte heb ik geen zicht op.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2016 17:54:08
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 18/06/2016 17:21:11:
Lees ook de reacties in die (laatste) tutorial, lang niet alle informatie in de tutorial is correct/onderbouwd.

Ook bevat dit artikel (wéér) geen datum. Je hebt dus geen idee hoe "muf" deze informatie is. Gezien de copyrigt notice is dit artikel minimaal 5 jaar oud (edit: en gezien de reacties minimaal 7 jaar).

Nou, wat houdt je tegen om het te 'pull'en en het te verbeteren. Volgens mij is het gewoon Creative Commons. ;-)

Zou de ideale tutorial eigenlijk wel bestaan, vraag ik me af?

Toevoeging op 18/06/2016 19:19:32:

Wilfried Acke op 18/06/2016 17:24:49:
Alleen het beheer gedeelte heb ik geen zicht op.

Ikzelf gebruik een map /admin waarin ik een index.php in gebruik die weer eerst een check doet of iemand ingelogd is en de juiste restricties heeft. Als iemand hieraan voldoet, dan komt diegene op een dashboard-pagina met een menu waarin ik via een GET de bewuste beheerpagina opvraag (nieuws, reviews) etc...
Uiteraard wordt dit in een array gevalideerd op het bestaan ervan en wortd hier nog een check op uitgevoerd of iemand dit mag beheren.
Gewijzigd op 18/06/2016 19:19:57 door - Ariën -
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.