DQL query (great circle distance)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »
Ama saril

ama saril

10/04/2015 10:24:19
Quote Anchor link
Hallo PHP mensen,
Ik heb de laatste tijd al wat vragen gesteld over symfony en dergelijke en ben nu met me laatste stukje bezig.

Ik heb een tabel met leerlingen naw gegevens. Hierin sla ik ook de Latitude en Longitude op (die haal ik op via de google api en dat gaat goed). Nu wil ik graag een query maken waarin ik namen van leerlingen ophaal binnen een bepaalde cirkel. Nu heb ik zo'n functie al is eerder gemaakt (zonder symfony) en probeer nu deze code te hergebruiken alleen loop ik tegen het probleem op dat ik de query niet goed uitgevoerd krijg.

De query die ik probeer te maken is het volgende (normaliter moeten bij de normale waarden die zijn ingevoerd natuurlijk parameters worden ingevoerd maar omdat ik even aan het testen ben of alles goed gaat heb ik ze handmatig ingevoerd)
<php
$dql = "
SELECT l.achternaam
FROM AppBundle:Leerling l
JOIN l.klas k
JOIN k.niveau n
WHERE (3959 * acos( cos( radians('52.1112102') ) * cos( radians( l.latitude ) )
* cos( radians( l.longitude )
- radians('5.0449914') )
+ sin( radians('52.1112102') )
* sin( radians( l.latitude ) ) ) < 75)";

?>
(Daarna voer ik hem natuurlijk uit en handel ik hem af net zoals ik al de andere queries afhandel. Mocht die code nuttig zijn om te zien zal ik hem later evt toevoegen)

Nu krijg ik een hele lange foutmelding als ik dit probeer uit te voeren. Waarvan het belangrijkste denk ik zijn 'Doctrine\ORM\Query\QueryException' en 'Doctrine\ORM\Query\QueryException::dqlError('SELECT l? ...')

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd
- Getest of de 'JOINS' de foutmelding genereren dit is niet het geval want ie gingen gewoon goed (als ik het great circle distance formuletje weghaal)
- Ik heb de query 'apart' al in mysql getest en daar gaat ie goed (heb hem ook al in oude projecten gebruikt)
- In plaats van Kilomters miles geprobeerd te gebruiken maar dat heeft weinig effect.
- Om te testen een andere WHERE conditie geprobeerd (where l.naam = 'dijk') en dat ging ook goed.

Ik zit echt op dit moment vast waarom ik deze query niet werkend krijg en google geeft mij ook niet erg veel antwoorden. Kan iemand mij hier eventueel mee helpen?

alvast bedankt!

--edit quote aangepast (typo)--
Gewijzigd op 10/04/2015 11:09:22 door Ama saril
 
PHP hulp

PHP hulp

17/06/2024 13:56:03
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/04/2015 10:49:25
Quote Anchor link
quotes?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$dql
= "
SELECT "
l.achternaam ...
?>

Dit zou eigenlijk een parse error op moeten leveren?

Heb je je query wel eens rechtstreeks aan je database gevoerd, zonder tussenkomst van Doctrine?
 
Ama saril

ama saril

10/04/2015 11:08:51
Quote Anchor link
Ik had hem inderdaad al uitgevoerd in de database en daar werkt ie (Het quotje wat in jouw bericht verkeerd staat heb ik denk ik in het forum verkeerd geplaatst.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/04/2015 11:11:49
Quote Anchor link
Welke database variant gebruik je?
Hoe luidt de volledige foutmelding?
Kun je meer code laten zien van hoe de query daadwerkelijk wordt uitgevoerd (je laat alleen de query-string zien in je codefragment)?
 
Ama saril

ama saril

10/04/2015 11:27:09
Quote Anchor link
Ik gebruik MySql als database
De volledige foutmelding komt altijd neer op deze (staat heel vaak onder elkaar)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
'Doctrine\ORM\Query\QueryException' with message 'SELECT l.achternaam FROM AppBundle:Leerling l JOIN l.klas k
JOIN k.niveau n WHERE (3959 * acos( cos( radians('52.1112102') ) * cos( radians( l.latitude ) ) * cos( radians( l.longitude ) - radians('5.0449914') ) + sin( radians('52.1112102') ) * sin( radians( l.latitude ) ) ) < 75)' C:\xampp\htdocs\TestProjecten\leerlingproject\vendor\doctrine\orm\lib\Doctrine\ORM\Query\QueryException.php:41'


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Next exception 'Doctrine\ORM\Query\QueryException' with message '[Syntax Error] line 0, col 224: Error: Expected known function, got 'acos'' in C:\xampp\htdocs\TestProjecten\leerlingproject\vendor\doctrine\orm\lib\Doctrine\ORM\Query\QueryException.php:52



De query wordt alsvolgt uitgevoerd (ik heb al meerdere functies op dezelfde manier gemaakt die wel goed. Als ik zegmaar het where statement verander naar "WHERE l.achternaam = 'dijk'" dan doet hij het gewoon helemaal goed en krijg ik de resultaten die ik wil
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
$dql = "SELECT l.achternaam
FROM AppBundle:Leerling l
JOIN l.klas k
JOIN k.niveau n
WHERE (3959 * acos( cos( radians('52.1112102') ) * cos( radians( l.latitude ) )
* cos( radians( l.longitude )
- radians('5.0449914') )
+ sin( radians('52.1112102') )
* sin( radians( l.latitude ) ) ) < 75)";          
            $query = $this->getEntityManager()->createQuery($dql)                      
                       ->setMaxResults(10);
            $paginas = new Paginator($query, $fetchJoinCollection = true);            
            return $paginas;


-- code tag geplaatst --
Gewijzigd op 10/04/2015 11:29:38 door ama saril
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/04/2015 11:33:23
Quote Anchor link
Door middel van [code]je code[/code].

Tevens, een Google search op "doctrine Error: Expected known function" geeft je het antwoord:
#1
#2
 
Ama saril

ama saril

10/04/2015 11:50:26
Quote Anchor link
Ah bedankt, heb eerlijk gezegd op google meer zitten zoeken naar 'foute queries'. Ik ga even proberen uit te zoeken hoe ik dan ACOS (en waarschijnlijk ook radius) kan implementeren binnen symfony. Bedankt in ieder geval.

Toevoeging op 10/04/2015 14:29:38:

Ik post hier even mijn oplossing voor het geval anderen tegen hetzelfde aanlopen.
Ik heb de benodigde extensies van de volgende locatie gehaald:
https://github.com/beberlei/DoctrineExtensions

Dat zijn dus de acos, cos, sin en radians functies.
Deze heb ik onder mijn appBundle in een folder geplaatst (DoctrineExtensions\Query\Mysql)

in autoload.php (in de map /app) heb ik de volgende regels toegevoegd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
$classLoader = new \Doctrine\Common\ClassLoader(
                        'DoctrineExtensions', __DIR__."/../src/AppBundle"
                        );
$classLoader->register();


En als laatste heb ik de bestanden geregistreerd in het config.yml bestand (onder orm):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
dql:
            datetime_functions:                
            numeric_functions:
                acos: DoctrineExtensions\Query\Mysql\Acos
                cos: DoctrineExtensions\Query\Mysql\Cos
                radians: DoctrineExtensions\Query\Mysql\Radians
                sin: DoctrineExtensions\Query\Mysql\Sin
            string_functions:              


Bedankt voor de hulp!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.