Elke dag 1 keer bezoeken met IP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niels Rietveld

Niels Rietveld

22/11/2014 16:09:09
Quote Anchor link
Hallo allemaal,
Hoe kan ik ervoor zorgen dat een pagina 1 keer te bezoeken is op 1 dag met een IP-adres.
Als je 2e keer komt dan redirecten?

Groeten Niels
Gewijzigd op 22/11/2014 16:09:20 door Niels Rietveld
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 20:49:34
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/11/2014 16:29:13
Quote Anchor link
Het antwoord is: niet.

Een IP-adres is niet persoonsgebonden. Als Jantje in een bibliotheek zit en jouw site bezoekt, dan kan Pietje hem vervolgens niet meer bezoeken. Zelfde geldt voor complete bedrijven. Die werken vaak met 1 IP-adres. Heb je een bedrijf waar 1.000 mensen werken en 1 iemand bezoekt jouw site, dan kunnen de overige 999 mensen jouw site niet meer bezoeken. Daarnaast werken mensen vaak met verschillende IP-adressen, bijvoorbeeld via een vaste verbinding en hun mobieltje. Dan krijgen ze de pagina alsnog 2x te zien.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

22/11/2014 16:32:42
Quote Anchor link
Het antwoord is dan: IP-adres plus huidige datum opslaan in een tabelletje.

Maar luister naar Ozzie. Dat gaat je niet helpen, omdat bijvoorbeeld alle werknemers van een groot bedrijf, alle scholieren van een school en alle reizigers op een treinstation vaak allemaal hetzelfde IP-adres delen.
 
- SanThe -

- SanThe -

22/11/2014 17:37:17
Quote Anchor link
Mobieltjes wisselen per request van IP.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/11/2014 17:43:28
Quote Anchor link
>> Mobieltjes wisselen per request van IP.

Hangt dat niet af van de zendmast? Ik dacht dat een zendmast een eigen IP-adres heeft. Dus dat als je op dezelfde locatie bent en blijft, je wel gewoon hetzelfde IP-adres hebt. Maar ik kan er ook naast zitten.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

22/11/2014 18:28:16
Quote Anchor link
>> Mobieltjes wisselen per request van IP.

Dat hangt ervan af hoe snel je trein|bus|auto rijdt. :-)
 
- SanThe -

- SanThe -

22/11/2014 20:18:55
Quote Anchor link
Ik heb het bij verschillende mensen getest die naast mij stonden, en steeds een ander IP.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/11/2014 20:23:14
Quote Anchor link
>> Dat hangt ervan af hoe snel je trein|bus|auto rijdt. :-)

:-)

>> Ik heb het bij verschillende mensen getest die naast mij stonden, en steeds een ander IP.

Wellicht was dat op een drukke locatie met meerdere zendmasten? Dan kan het zijn dat je telkens contact maakt met de zendmast die op dat moment het minst druk is. Nogmaals ik weer er het fijne niet van, maar ik meen ooit gehoord te hebben dat iedere zendmast een vast IP-adres heeft. Op het moment dat jouw mobiele telefoon overspringt naar een andere zendmast, krijg je automatisch dus een ander IP-adres.
 
- SanThe -

- SanThe -

22/11/2014 20:27:24
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 22/11/2014 20:23:14:
... dat iedere zendmast een vast IP-adres ...


Lijkt mij logisch anders is ie niet te bereiken.
Maar wat heeft dat met een mobiel te maken?
Gewijzigd op 22/11/2014 20:28:27 door - SanThe -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.